Eko je jedna vec, bezpečnosť je vec druhá. Ak si to niekto pomotá, v hlave - alebo v praxi, môže to dopadnúť aj takto... Bolo by to pre Elona veľmi drahé poučenie.
Ale najmenej jedno podobné ponaučenie už urobil - totiž že ani tucet (tu si predstavte asi tak päť prečiarknutých slov) mileniek nevýjde tak draho, ako jedna manželka pri rozvode. Ostatne taký B. Kolár síce nie je žiadny genius, ale toto pochopil veľmi skoro.
...
Trochu srandy - chemický koláčik a tekutý kyslík
prvé kolo - vata+LOX -> vata pekne deflagruje
druhé kolo - samotný koláčik + LOX -> pomalé horenie
...
Jen upozorním na jeden detail - ten cukr co tam dal. Ve spojení s kapalným kyslíkem je to zásadní prvek následného efektu...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
A keby tam odklepol popol z poriadnej cigary, efekt by bol ešte lepší
Amazon plánuje stavět raketu, jaká nemá na světě konkurenci
http://technet.idnes.cz/nosna-raketa-c9 … ntent=main
Vyzerá že tomu návratu prvých stupňov verí viecej spoločností.Je tam zmienka že na schopnosť návratu je potreba obetovať jednu tretinu nosnosti rakety.
Len tá koncepcia Blue Origin rakety s veľkou nosnosťou(60 až 90 ton) je podľa mňa hlúposť.Nie sú pre takú raketu potrebné náklady.Dnešné družice sú podstatne menšie a na komerciu stačí nosnosť 6 až 10 ton.
Keď by už bola potreba vyniesť väčší náklad tak by som to radšej robil stavebnicovým spôsobom.Na centrálny stupeň by som pridával postupne bočné motorové jednotky podľa potreby.Centrálny stupeň by mal konštrukciu tak aby sa doňho dali pridávať doplňkové výztuže a nosníky podľa váhy nákladu.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Společnost International Launch Services (ILS), která zajišťuje koordinaci mezi ruskými výrobci kosmických raket a zahraničními zákazníky, začíná uvažovat o možnosti modifikace rakety Proton. V tom ji podporuje i výrobní závod Chruničev, přičemž výsledkem by mělo být snížení nákladů při vypouštění středně těžkých a lehkých komerčních telekomunikačních družic, které míří na geostacionární dráhu.Střední verze Protonu by mohla poprvé startovat v roce 2018 a lehká varianta by mohla následovat o rok později.Aktuálně používaný Proton-M dokáže na dráhu přechodovou ke geostacionární dopravit 6 300 kilogramů nákladu, přičemž satelit pak musí disponovat nádržemi pro změnu rychlosti 1500 m/s k dosažení finální kruhové dráhy. Proton Medium by měl na tuto dráhu dopravit okolo pěti tun nákladu a Proton Light zhruba 3,6 tuny. Pokud bychom se bavili o umístění nákladu přímo na geostacionární dráhu, tak současný Proton-M zvládne 3300 kg, Proton Medium by měl zvládat 2200 kilogramů a Proton Light 1450 kg.Závod Chruiničev už vydal prohlášení, ve kterém uvádí, že obě nově chystané verze budou vyvinuty exkluzivně pro společnost ILS. Ruská vláda prý s nimi pro své náklady (navigační systém Glonass, armádní družice a podobně) nepočítá a chce dále používat aktuálně provozovanou třístupňovou verzi Proton-M.
http://www.kosmonautix.cz/2016/09/docka … h-protonu/
http://www.kosmonautix.cz/2016/09/proc-prave-mars/
tento clanok presne vystihuje respektive ukazuje preco mne a aj kopu dalsim ludom musk spacex aj celkovo ten hype kolo nich lezu na nervy
nemal by najskor musk doriesit a prezentovat vysledky vysetrovania posledneho vybuchu f9?
Možná bysme měli začít přemýšlet jinak.
Proč Musk usiluje o první stupně? Američanům totiž padají do moře, zatímco rusům do tundry, kde na ně je pak hon proti sběratelům kovů.
Protože jsem nezaregistroval, že by navrátivší se stupeň letěl víckrát než jednou, tak si myslím, že Muskovi nejde o to, nasadit "oprášený" stupeň znovu, ale právě o ty materiály, ze kterých je vyroben a použijí se jako surovina k výrobě jiného prvního stupně.
Musk mi připadá trochu jako Edison - geniální organizátor a vysavač na prachy.
Co způsobilo nasazení "obyčejných notebookových baterek" v jeho voztku? Nikoli jejich další vývoj, levnější výrobu ve větších množstvích, ale drastické zdražení. Pokud jste sledovali ceny, tak před 5 lety ještě ceny li-ion aku ustavičně klesaly, no ale poslední 2-3 roky, už jenom rostou a jsou na dvojnásobku oproti tomu, žač se daly koupit dřív. Cena Lithia před rokem vystřelila na desetinásobek. Teď jsem kupoval "9V" li-ion aku, no za 140% toho co před rokem a půl. Podražilo.
To co dělá Musk, je prostě něco jako pijavice v systému. Ale všichni jsou z toho blahem počůraní. Ano, to je Amerika, země netušených možností (a bez ohledu na ostatní). V Evropě by mu ta pšenka zas až tolik nekvetla. Vždyť auta Tesla jsou na tom s ekologií hůř, než starý dvoutaktní smradlavý Wartburg (viz ekodaň v Singapuru)!
Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)
Společnost International Launch Services (ILS), která zajišťuje koordinaci mezi ruskými výrobci kosmických raket a zahraničními zákazníky, začíná uvažovat o možnosti modifikace rakety Proton. V tom ji podporuje i výrobní závod Chruničev, přičemž výsledkem by mělo být snížení nákladů při vypouštění středně těžkých a lehkých komerčních telekomunikačních družic, které míří na geostacionární dráhu.Střední verze Protonu by mohla poprvé startovat v roce 2018 a lehká varianta by mohla následovat o rok později.Aktuálně používaný Proton-M dokáže na dráhu přechodovou ke geostacionární dopravit 6 300 kilogramů nákladu, přičemž satelit pak musí disponovat nádržemi pro změnu rychlosti 1500 m/s k dosažení finální kruhové dráhy. Proton Medium by měl na tuto dráhu dopravit okolo pěti tun nákladu a Proton Light zhruba 3,6 tuny. Pokud bychom se bavili o umístění nákladu přímo na geostacionární dráhu, tak současný Proton-M zvládne 3300 kg, Proton Medium by měl zvládat 2200 kilogramů a Proton Light 1450 kg.Závod Chruiničev už vydal prohlášení, ve kterém uvádí, že obě nově chystané verze budou vyvinuty exkluzivně pro společnost ILS. Ruská vláda prý s nimi pro své náklady (navigační systém Glonass, armádní družice a podobně) nepočítá a chce dále používat aktuálně provozovanou třístupňovou verzi Proton-M.
2 tuny na GEO (2x Galileo), zvládne i Sojuz + Fregat. Výhody: netoxické palivo, větší počet startovacích ramp, exceletní statistika solehlivost - tedy u Fregatu zase tak moc ne.
Celá ta šaráda, s mini Protonem, dává smysl jen jako snaha, zbavit se co nejrychlej, už vyrobených dílů.
Do not feed the trolls !
myslím, že ide skôr o niečo iné - o palivá pre strategické rakety. R-36 Vojevoda aj vyvíjaná raketa Sarmat lietajú na UDMH a NOx, rovnako ako Proton. Palivové náplne týchto strategických rakiet dosahujú okolo 150 až 180 ton, palivová náplň Protonu je okolo 450-500 ton. Palivové náplne strategických rakiet zrejme treba po nejakom čase obmieňať.
Pokračujúca prevádzka protonov tak umožní udržať ekonomicky efektívnu výrobu paliva aj ekonomicky efektívnu spotrebu ("likvidáciu") paliva, ktoré si už svoj predpísaný čas "odstálo" v bojovej pohotovosti. Pritom na jeden štart Proton M sa spotrebuje zhruba náplň troch bojových rakiet.
Treba si uvedomiť ešte jednu vec - aktuálna cena UDMH pre USAF je $96,59 za libru, teda skoro 200 dolárov za kilogram, NOx $107,19 za libru, teda vyše 200 dolárov za kilogram (pre porovnanie - tekutý kyslík stojí $1,82 za galón, kerosín RP-2 ~$17-21 za galón) (http://www.dla.mil/Portals/104/Document … 150924.pdf)
Pri takej cene by len palivová náplň Protonu stála 100 milionov dolárov - lenže štart Protonu stojí zhruba 80-100 milionov dolárov - tj. aj s palivom, raketou a službami okolo.
miniproton - palivových náplní bojových rakiet bude na obmenu v budúcnosti menej, tzkže treba menšiu raketu na ich "ekonomickú/ekologickú" utilizáciu - je zároveň treba udržať dostatočný počet štartov, aby sa kazašský personál so špeciálnymi znalosťami príliš nerozutekal