Sériová výroba Suchoj PAK FA (PAK FA T-50) má začít v roce 2017.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Sériová výroba Suchoj PAK FA (PAK FA T-50) má začít v roce 2017.
Zaujalo - u piateho lietadla skusobnej serie zacal horiet motor. Lietadlo je opravene a lieta
„Kinžál“ pro PAK FA: T-50 zasáhne cíl novou raketou z jakékoli vzdálenosti
Něco o výzbroji
Ch-74M2 je schopna dosáhnout rychlosti přes 4 M.
Při této rychlosti je raketa schopna zasáhnout svůj cíl řádově v sekundách, což eliminuje možnost její detekce radary nepřátelských letadel. Je to jako bleskový úder „kinžálem“, kterému se není možnost vyhnout.
http://www.novarepublika.cz/2016/02/kin … e-cil.html
zdroj
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/ … 4-nmhz.htm
Pilotův oblek
"PAK FA T-50» | Specifikace a zkoušky délka 1:12:30
Obsahuje třeba toto. A moho dalšího
Upravil martanus (07.02.2016 11:31:45)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Nový perspektivní radarový systém pro PAK FA.
Ruský letoun páté generace PAK-FA pravděpodobné obdrží na počátku r. 2020 fotonický radarový systém, který může zobrazit stealth letadla na vzdálenosti přesahující rozsahy PLŘS vzduch-vzduch.
Prototyp nového radaru s rádio-optickou anténní soustavou (ROFAR) vyvíjený společností Kret by měl být hotov v roce 2018.
Hlavní výhodou ROFARu je šířka jeho přenosové frekvence. Zatímco vysílací frekvence moderního radarového systému je 10 GHz, u ROFARu může dosahovat 100 GHz.
"V praxi to znamená, že ROFAR může produkovat detailní 3D obraz toho, co se děje stovky kilometrů daleko. Například na 400 kilometrů můžeme nejen detekovat člověka, ale dokonce rozpoznávat jejich tváře", - uvedl náměstek generálního ředitele KRET Vladimir Mikheyev.
Podle KRET bude mít vyvíjený ROFAR poloviční hmotnost oproti konvenčním radarovým systémům, které jsou v současné době vyvíjené pro letouny páté generace.
Další výhody
Použití radiofrekvenční fotonické technologie umožňuje výrazné snížení viditelnosti letadla v infračerveném spektru a snížení spotřeby paliva. Což je možné díky vysoké účinnosti budoucího radarového systému, dále bude produkovat několikrát méně tepla. Konstruktéři nebudou muset do něj zahrnovat další výkonný chladicí systém, který by výrazně zvyšoval jeho hmotnost, vyžadujíc elektřinu generovanou z leteckých motorů za cenu větší spotřeby paliva.Dále nebude možné blokovat ROFAR přes vysoko výkonné rušení. Pro rušičky, musí být rozsah systému elektronického rušení větší, než je rádiového přijímače, což je fyzicky nemožné s radarem založeném na fotonické technologii.
V případě, že bude projekt ROFAR úspěšně dokončen, tato technologie nebude použita pouze na vzdušných radarových systémech. Podle Mikheyev, ruským námořním lodím by radary ROFAR umožňovali snížit hmotnost anténních systémů na palubě přibližně o 80-85%.
http://in.rbth.com/economics/defence/20 … ter_560689
Zajímavá technologie
Nelze upírat svobodu nikomu, kdo má natolik vyspělé myšlení, že chápe její smysl a touží po tomto stavu. (I. Asimov)
Pokiaľ som to pochopil, radiolokátor typu ROFAR má pracovať na frekvenciách v oblasti až do >100GHz a umožniť jednak veľký dosah a jednak vysokú detailnosť sledovania (malé až drobné objekty, detaily veľkých objektov, 3D zobrazenie). V podstate by malo ísť o niečo podobné lidaru, ale ešte stále v rádiovom/mikrovlnnom pásme, nie v optickom/IR pásme.
Pokiaľ som to pochopil, radiolokátor typu ROFAR má pracovať na frekvenciách v oblasti až do >100GHz a umožniť jednak veľký dosah a jednak vysokú detailnosť sledovania (malé až drobné objekty, detaily veľkých objektov, 3D zobrazenie). V podstate by malo ísť o niečo podobné lidaru, ale ešte stále v rádiovom/mikrovlnnom pásme, nie v optickom/IR pásme.
100 Ghz to je už hodně blízko viditelnému světlu.
Měl bych obavy z toho dosahu, musí být velký výkon aby to "dosvítilo" daleko. Navíc tam už musí dělat problémy i mlha (kapičky vody, krystaly ledu).
Na druhou stranu, velikost těch zaznamenaných objektů při téhle frekvenci už je v řádech jednotek centimetrů až možná milimetrů (fakt se mi to nechce počítat).
http://www.josefnemec.cz | http://www.fototydenik.cz | Pro ty co by se chtěli projet po světě na neskutečnou foto dovolenou.
Už jste dnes udělali něco dobrého? Ne? Zkuste to tady: www.jednaparta.cz
Efektivní dosah je dán nejen výkonem, ale i ziskem antény - v tomto případě bude i velmi zisková anténa rozměrově malá. Vliv nasycení ovzduší vodnímu parami bude opravdu velký - jde o milimetrové vlny...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Nedalo by sa to riešiť kombináciou dát z rôznych palubných radarov? X-band a L-band radar zaznamená "niečo" v diaľke a ROFAR so svojím megarozlíšením to detailne ošahá. Zároveň na báze sintézy dát z iných radarov (príp. aj z radarov na iných lietadlách alebo pozemných) odstráni vplyv vzdušnej vlhkosti (je to veľké, ROFAR to vidí, ale ostatné radary to nevidia = je to oblak).
Tato metoda se v praxi běžně používá - sloučený radarový obraz není žádná novinka. U radaru se vyhodnocuje především intenzita odrazu a sloučená informace z několika vlnových délek dá mnoho informací o tom, co se před něma děje. Jeden příklad za všechny máš denně na očích - http://www.radareu.cz/?lng=cz nebo http://radar.bourky.cz/ (i když tady jde o stejné vlnové délky)
Upravil petrp (17.02.2016 08:05:34)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz