http://cz.sputniknews.com/svet/20151226 … lavba.html
To je poprve co je u tak velke lode pouzity trup ze sklolamintu. Bude to hlavne aby to bylo co nejmene magneticke.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt_12700
Zaujimavostou projektu je to, co pise ruska wikipedia. Od zaciatku je cely dizajn lode, pohonu aj zariadenia postaveny na baze noveho materialu korpusu. Po overeni a praktickych skusenostiach vraj bude mozne prikrocit k stavbe dalsich typov namorneho lodstva - hliadkove clny a podporne plavidla rozneho urcenia nielen vojenskych, ale aj civilnych zakaznikov. Svetovym unikatom je, ze lodenice su schopne vytvorit monoliticky trup o dlzke az 80m, co umoznuje vytvarat pevnejsie trupy s vyssou zivotnostou nez pri oceli a samozrejme s daleko nizsou hmotnostou, cim sa zvysuje nosnost lode
Beda napsal:http://cz.sputniknews.com/svet/20151226 … lavba.html
To je poprve co je u tak velke lode pouzity trup ze sklolamintu. Bude to hlavne aby to bylo co nejmene magneticke.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt_12700Zaujimavostou projektu je to, co pise ruska wikipedia. Od zaciatku je cely dizajn lode, pohonu aj zariadenia postaveny na baze noveho materialu korpusu. Po overeni a praktickych skusenostiach vraj bude mozne prikrocit k stavbe dalsich typov namorneho lodstva - hliadkove clny a podporne plavidla rozneho urcenia nielen vojenskych, ale aj civilnych zakaznikov. Svetovym unikatom je, ze lodenice su schopne vytvorit monoliticky trup o dlzke az 80m, co umoznuje vytvarat pevnejsie trupy s vyssou zivotnostou nez pri oceli a samozrejme s daleko nizsou hmotnostou, cim sa zvysuje nosnost lode
- sklolaminát je blbost. Aramidová vlákna mají o několik levelů kvalitnější mechanické vlastnosti než skleněné. Uhlíkové bych vyloučil díky jejich elektrické vodivosti.
- pochybuji i o delší životnosti v porovnání s ocelovou konstrukcí. Pryskyřice mají jednu základní vlastnost, na rozdíl od kovů v čase degenerují stále skoro lineárně až do svého rozpadu. Problém se řeší předimenzováním konstrukce tak aby ji zůstali požadované mechanické vlastnosti po celou dobu plánované životnosti.
Ruská fregata Admiral Gorškov nabírá další zpoždění
Dodávka první nové ruské fregaty Admiral Gorškov bylo odloženo, než plavidlo podstoupí zbraňové testy. První loď stejnojmenné třídy bude dodána v květnu 2016.
Tolik očekávané předání první ruské fregaty Projekt 22350 Admirál Gorškov bylo odloženo, protože plavidlo stále prochází testováním zbraní. Oznámilo to ruské ministerstvo obrany 25. prosince 2015 ústy zástupce vedoucího námořního vyzbrojování kontradmirála Viktora Bursuka.
Juraj napsal:Beda napsal:http://cz.sputniknews.com/svet/20151226 … lavba.html
To je poprve co je u tak velke lode pouzity trup ze sklolamintu. Bude to hlavne aby to bylo co nejmene magneticke.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt_12700Zaujimavostou projektu je to, co pise ruska wikipedia. Od zaciatku je cely dizajn lode, pohonu aj zariadenia postaveny na baze noveho materialu korpusu. Po overeni a praktickych skusenostiach vraj bude mozne prikrocit k stavbe dalsich typov namorneho lodstva - hliadkove clny a podporne plavidla rozneho urcenia nielen vojenskych, ale aj civilnych zakaznikov. Svetovym unikatom je, ze lodenice su schopne vytvorit monoliticky trup o dlzke az 80m, co umoznuje vytvarat pevnejsie trupy s vyssou zivotnostou nez pri oceli a samozrejme s daleko nizsou hmotnostou, cim sa zvysuje nosnost lode
- sklolaminát je blbost. Aramidová vlákna mají o několik levelů kvalitnější mechanické vlastnosti než skleněné. Uhlíkové bych vyloučil díky jejich elektrické vodivosti.
- pochybuji i o delší životnosti v porovnání s ocelovou konstrukcí. Pryskyřice mají jednu základní vlastnost, na rozdíl od kovů v čase degenerují stále skoro lineárně až do svého rozpadu. Problém se řeší předimenzováním konstrukce tak aby ji zůstali požadované mechanické vlastnosti po celou dobu plánované životnosti.
Pouzili to na minolovku, nejspis to prostreli i Kalasnikov... Byl jsem na letisti Caslav....mechanik rikal ze kdyz na kridlo upadne sroubovak, musi jit Gripen na revizi. Oba vedi proc takovy material pouzili.
Nestaveji z toho lode co budou bojovat, pouzili material co jim nejvice vyhovoval na minolovku. Ma to nahradit ocel. Urcite s tim maji zkusenosti. Svedove delaji laminatove jachty uz nejakou desitku let. Tak nejake lodi Almaz konstruoval a vyzkousel. U nas je vyzkumak a na dvore maji pekne otocene na jih desky vselijakeho materialu, ruzne lakovane atd a je to furt venku a koumaji co to dela. Urcite nejdou do neznama.
Předností podobného trupu je větší pevnost ve srovnání s ocelovými trupy, což zajišťuje větší životnost lodě při hledání min. Doba života trupu z celistvého skelného laminátu je delší, než trupu z málo magnetické oceli, a hmotnost trupu je mnohem menší.
Více: http://cz.sputniknews.com/svet/20151226 … z3wBEGj4BG
Take vybaveni lode, elektronika, technika zestarne rychleji nez trup. Urcite bude vhodnejsi postavit novy trup ktery se udela podle potreby nove lodni techniky, nez upravovat lodni techniku staremu trupu. Umej i udelat nekolikrat vetsi ponorku z titanu ne kazdy material se hodi na vse. Ze RF udelat lode umi se ukazalo kdyz z Kaspiku letelo hejno Kalibru z malejch lodi na velkou dalku.
Likvidujou ponorky, krizniky atd ktere maji dobre trupy, ale nevyplati se je rekonstruovat.
To take umi, treba lod ze Syria expresu YAUZA byla komplet predelana, z puvodni lode zustal jen trup Mozna proto ze ma trup do arktickych mori, pro plavbu v ledu.
U vojenske lodi se spis kouka na jeji moznosti, vyuziti, nez aby vydrzela desitky let. Cim mensi lod, tim se rychlejc vyradi a postavi nove.
Magneticky meka ocel se tezko obrabi, svari. Z lepsiho papundeklu se staveji rychle stihacky, tak se jiste hodi i na lod. Konstrukcni kancelar Almez vi proc se to pouzilo. Kazdy se smal Trabantu, na sraz v Berline jich prijede hodne pres tisic, ze znacek veteranu na srazech Trabant mnoho konkurentu nema. Take papundekl....
Upravil Beda (03.01.2016 13:30:56)
... Kazdy se smal Trabantu, na sraz v Berline jich prijede hodne pres tisic, ze znacek veteranu na srazech Trabant mnoho konkurentu nema. Take papundekl....
To proč jich přežilo tolik, není papundeklem (ten je stejně přišroubovaný na nosné konstrukci která rezne), ale to že se až do dnes vyrábí na něj díly v Maďarsku (a plno naskladněných věcí je ještě z původní výroby). Takové možnosti servisu žádný jiný veterán nemá (krom wartburgů, těch se to týká taky).
Takže toto není relevantní pro srovnávání výdrže.
Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)
Beda napsal:... Kazdy se smal Trabantu, na sraz v Berline jich prijede hodne pres tisic, ze znacek veteranu na srazech Trabant mnoho konkurentu nema. Take papundekl....
To proč jich přežilo tolik, není papundeklem (ten je stejně přišroubovaný na nosné konstrukci která rezne), ale to že se až do dnes vyrábí na něj díly v Maďarsku (a plno naskladněných věcí je ještě z původní výroby). Takové možnosti servisu žádný jiný veterán nemá (krom wartburgů, těch se to týká taky).
Takže toto není relevantní pro srovnávání výdrže.
U Trabanta i jeho předchůdce (P 60) veškeré mechanické namáhání přenášela a tlumila ocelová kostra. Laminát byl na ni přišroubován vruty a přilepen tmelem. Tvořil nenamáhanou pohledovou část karoserie.
Ta lod je minolovka a pisou ze to vydrzi vic jak magneticky meka ocel. To byl duvod proc se to na te minilovce pouzilo.
Uznavam ze srovnani s Trabantem nebylo nejlepsi. Ale davno jsem videl film o vyvoji toho papundeklu na auta a to se zacalo za WWII z duvodu uspory zeleza. Nakonec i ten Trabant trpel, rez sezral vlastovku a byl konec.
Rusove maji zeleza dost, takze to nedelaji jako nahrazku ale jako nejvhodnejsi material.
Tady pisou neco
https://cs.wikipedia.org/wiki/Minolovka
Ta lod je minolovka a pisou ze to vydrzi vic jak magneticky meka ocel. To byl duvod proc se to na te minilovce pouzilo.
Uznavam ze srovnani s Trabantem nebylo nejlepsi. Ale davno jsem videl film o vyvoji toho papundeklu na auta a to se zacalo za WWII z duvodu uspory zeleza. Nakonec i ten Trabant trpel, rez sezral vlastovku a byl konec.
Rusove maji zeleza dost, takze to nedelaji jako nahrazku ale jako nejvhodnejsi material.Tady pisou neco
https://cs.wikipedia.org/wiki/Minolovka
Bedo,
Magnetická ocel je dobře svařitelná (pokud nemá příměs křemíku = transformátorové plechy) a špatně (až velmi špatně) obrobitelná. Aramidové vlákno je vysoce pevné a odolné proti mechanickému působení. Ze Zlatého Aramidu se vyrábí i neprůstřelné vesty i vesty proti nožům takže kalach by sendvič z Aramidu nejspíše neprostřelil jen poškodil.
Ze Zlatého Aramidu se vyrábí i neprůstřelné vesty i vesty proti nožům takže kalach by sendvič z Aramidu nejspíše neprostřelil jen poškodil.
Aby vesta odolala AK-47, tak musí být před kevlarem nějaká tvrdá vrstva, která zdeformuje špičku kulky. Samotný kevlar neodolá AK-47, i kdyby ho bylo 30 cm - je to jako když jehla propíchne hadr.
Na minolovku by byl kevlar dobrý, tam výbuch působí jako hrubá síla. Důležitá je i hustota kevlaru (podobná vodě) - plášť by mohl tvořit většinu objemu lodi.
Když zvířata získají svobodu, k moci se dostanou svině. - George Orwell
Češi jsou šmejdi, rozeserou všechno. - František Ringo Čech