Nevský konštruktérsky závod (to asi nie je úplne šťastný preklad, ale proste je to táto firma http://www.nddb.spb.ru/) pracuje na vývoji výsadkového plavidla, náhrady mistralov. Ak som to správne pochopil, tak loď bude mať modulárnu konštrukciu a pracujú na dvoch verziách lode, prvá - vrtuľníkový nosič s výtlakom okolo 15000 ton a druhá označená ako "UDK" s výtlakom okolo 30000 ton.
http://www.bratishka.ru/news_txt/2016_11_21.php
asi Nevský projektno-konštrukčná kancelária/výbor/zoskupenie
Admirál Essen {Адмирал Эссен} - fregata projektu 11365 - pomerne nedávno uvedená do prevádzky (07.06.2016) je opäť v dokoch na podrobnej prehliadke lodnej skutky a celého hriadeľa.
http://www.interfax.ru/russia/538626 - článok z 25.11.2016
http://flotprom.ru/2016/%D0%9F%D1%80%D0 … %D1%8F436/
Loď zaradená do Čiernomorského flotu sa momentálne stále nachádza v Kaliningrade v závode Jantar, kde prebieha výroba tohto typu lodí.
Pred niekoľkými dňami pri "cúvaní" (na spätnom chode) si loď nárazom poškodila jednu lodnú skrutku. Veliteľ lode ktorý spôsobil nehodu bol zbavený funkcie. Celá posádka je z toho "nervózna" lebo už mali byť pri Čiernom mori / pri Sýrii.
Technici musia zistiť či sa bude meniť iba lodná skrutka alebo je poškodený (ohnutý) aj hriadeľ skrutky...
Podľa tohto článku sa loď v nepriaznivom počasí ešte v prístava sama bez pomoci remorkérov pokúšala presunúť v prístave - a stala sa nehoda
http://flot.com/2016/%D0%9F%D1%80%D0%BE … %D1%8F440/
A podľa tohto článku sa bude musieť hriadeľ - oprava lodnej skrutky už je hotová
http://flotprom.ru/2016/%D0%9F%D1%80%D0 … %D1%8F441/
Upravil skflanker_ (28.11.2016 18:13:08)
Inak Kuznecov v Tartuse hovorí o tom, že brzdiaci systém lode pre lietadlá je bud nefunkčný alebo ťažko rizikový (mimochodom vyrobený na Ukrajine :-) )
Chcel by som byt Stalinom, nie preto aby som bol ako on, len by som chcel vediet, ci sa dalo konat inak....
Ako celá loď...
Incidenty na letadlové lodi Admirál Kuzněcov a zkušenosti vojenského námořnictva USA
Je těžký letadlový křižník Admirál Kuzněcov opravdu tak špatný, jak se ho snaží vylíčit někteří komentátoři?
5. prosince po splnění bojového úkolu v Sýrii vyjela palubní stíhačka Su-33 při přistání za palubu těžkého letadlového křižníku Admirál Kuzněcov a spadla do moře. Letec se katapultoval.
14. listopadu při podletu na přistání havarovala ve vzdálenosti několika kilometrů od letadlového křižníku stíhačka MiG-29. Letec byl zachráněn.
K prvnímu incidentu s Admirálem Kuzněcovem došlo v roce 2005, kdy v Severním Atlantiku při přistání spadla do moře stíhačka Su-33. Během uplynulých 25 let došlo v ruském vojenském námořnictvu ke čtyřem podobným haváriím. Kromě již zmíněných, v roce 1991 spadla na palubu Admirála Gorškova stíhačka Jak-141. Dva nedávné incidenty, k nimž došlo v průběhu jednoho měsíce bojové služby ve Středozemním moři, měly široký ohlas a vyvolaly doma i v zahraničí vlnu kritiky na adresu ruských vojenských letců, námořníků a samotného letadlového křižníku. Přitom se experti nevyhnuli ve svých hodnoceních extrémů. Je těžký letadlový křižník Admirál Kuzněcov opravdu tak špatný, jak se ho snaží vylíčit někteří komentátoři?
À la guerre comme à la guerre
Rozebereme několik příkladů informační agrese Západu z posledních dnů, kromě již dávného „kouře nad Lamanšským průlivem".▼spoilerPonaučení ze syrské kampaně Admirála Kuzněcova zanechají samozřejmě svou stopu v dalším rozvoji ruského vojenského námořnictva a v systému přípravy letců a námořníků.
Vojensko-technické problémy budou vyřešeny, spolehlivost systému brzdicích lan bude zvýšena, a to je aktuální nejen pro Rusko. Ztráty však nejsou kritické.
https://cz.sputniknews.com/svet/2016120 … ictvo-USA/
https://ria.ru/defense_safety/20161207/1483056769.html
Upravil neviem (09.12.2016 21:37:48)
Inak Kuznecov v Tartuse hovorí o tom, že brzdiaci systém lode pre lietadlá je bud nefunkčný alebo ťažko rizikový (mimochodom vyrobený na Ukrajine :-) )
http://vpk.name/news/170066_vossozdana_ … necov.html
Podle zdroje se z havárie viní Proletářský závod v Petrohradě, důvodem má být vadné lano-kabel.
Tedy jsou dvě varianty
/Buď někdo zpackal specifikaci lana při objednávce
/Nebo někdo "ojebal" lano ve výrobě, přičemž výrobce se brání, že lano prošlo testy
( stejně se všechno dováží z Tchajwanu , kde jsem to slyšel?)
Vím, že nic nevím.