AK - Aktuální konflikty

Konflikt na UkrajiněSýrieIrákJemenAfghánistán • Aktuální konflikty a války po celém světě.
  • Přihlášen jako bacil
  • Poslední návštěva: Dnes 03:50:38
  • Schránka je zaplněna z 2%

#11 02.01.2016 21:40:03

nine_mike
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 916

Re: Bojoví pozemní roboti

A načo by to bolo dobré?? Absolútna väčšina stien sa dá obísť...

Mne osobne by sa skôr páčil UGV na báze pavúka
s pojazdovým kolesom v trupe, pre zrýchlený presun v rovinatom teréne. Moja predstava je že v boji by dokázal ovela efektívnejšie meniť pozície ako pásovec.

Upravil nine_mike (02.01.2016 21:40:56)

#12 02.01.2016 22:08:18

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.239

Re: Bojoví pozemní roboti

bacil - ehm...

ninemike - bolo by to efektnejšie, efektívnejšie skôr nie, pavúkovec potrebuje veľké množstvo servomotorov - na každú nohu dva a na každý kĺb aspoň jeden - takže ten na videu by ich musel mať 16+32 a to je drahé a zložité. Navyše - ukáž mi (obrazne, videl som video od NASA) pavúkovca s pohotovostnou hmotnosťou aspoň 300kg, pretože potrebuješ mu dať nejakú zbraň a trochu ho opancierovať. V tom je ich najväčšia slabina - pohony kráčavých strojov potrebujú nepretržité napájanie.

Zaujímavý je nápad s pneumatickým granátometom v patente linkovanom mepu. Môže sa to zdať trochu archaické - a svojím spôsobom aj je. Lenže - má to aj obrovské výhody, predovšetkým v dobre regulovanej úsťovej rýchlosti a tým veľmi širokom rozsahu možných balistických kriviek pre dosiahnutie cieľa.
A nemýlte sa, dostrel bude "dostatočný" - s pneumatickou zbraňou sa dá dosiahnuť úsťová rýchlosť 200+ m/s - pre porovnanie 30mm AGS-17 má úsťovú rýchlosť 185m/s a dostrel 1700m, 40mm Mk19 240m/s a dostrel 1500+m, 40mm M79 alebo M203 úsťovú rýchlosť 76m/s a dostrel 400m, ruské 40mm GP-25 a GP-30 úsťovú rýchlosť 76,5m/s a dostrel 400m. Takže s pneumatickým granátometom kalibru odhadom 60-80mm sa dá deklarovaný dostrel 150 metrov dosiahnuť bez problémov - vyžaduje to počiatočnú rýchlosť menej ako 50m/s, pritom nie je problém dosiahnuť aj počiatočnú rýchlosť ~100m/s, a to by postačovalo na dostrel na úrovni 300-400 metrov, čo na boj v meste bohate postačuje.

#13 02.01.2016 22:19:31

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.239

Re: Bojoví pozemní roboti

Robot - mravec. Uvádzam na ukážku zložitosti pohonu kráčavých nôh pavúkovcov. Pritom si všimnite, že rozsah pohybu nôh nie je nejak veľký a celkom úspešne by sa dalo diskutovať o reálnej priechodnosti v mestskom prostredí.

šesťnohý stenolez - opäť si všimnite zložitosť pohonu pavúkovcov

ALe samozrejme, existujú aj také, ktoré už majú priechodnosť celkom solídnu. Problém - každý má vlastnú elektrocentrálu... (teda presnejšie kompresor, pohon nôh je pneumatický)



A nakoniec - Boston Dynamics - všetky prototypy

#14 02.01.2016 22:24:23

bacil
Častý přispěvatel
Registrován: 17.07.2015
Příspěvky: 524

Re: Bojoví pozemní roboti

Já vím, to co měli amící v Iráku, bylo obrovský, ale nepodceňoval bych ruskou invenci - klidně můžou modulovat ten stlačený vzduch.

Ale co mě není jasné, mám vzduchovky s úsťovou rychlostí 110 až 220m/s a tak se mě ty kilometrové vzdálenosti zdají prostě mimo, protože vím jaký to má minometnný zdvih, trefit těmi 110m/s PETku přes 50m rybník.


Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)

#15 02.01.2016 22:44:25

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.239

Re: Bojoví pozemní roboti

Problém je samozrejme v prierezovom zaťažení. Ostatne, skús si streľbu brokom - guličkou a streľbu diabolkou. Gulička by mala doletieť ďalej a na veľkej diaľke byť aj presnejšia.

#16 02.01.2016 22:53:07

nine_mike
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 916

Re: Bojoví pozemní roboti

Ja vidím hlavnú výhodu robota pavúkovca hlavne v možnosti ovela rýchlejšieho stranového pohybu ako pri pásových platformách. Keď sa potrebuje napr. ten Uran skryť pred prilietavajúcim TOWom, má prakticky na výber len pohyb dopredu alebo vzad a úkryt za prekážkou. Pavúk ma ďaleko väčší rozsah pohybu, dokázal by omnoho rýchlejšie striedať palebné postavenia. Teoreticky by sa pred TOWom nemusel ani ukrývať, stačí že by začal "tancovať " na ploche pár metrov štvorcových a operátor TOWu by mal obrovský problém udržať ho v zámernej. On sám by pritom mohol jednoducho softwareovo generovať korekcie svojho pohybu pre napr. 30-ku gulomet a tak postrelovať postavenie TOW. Na presun do postavenia by mu slúžilo klasické poháňané koleso v trupe. Jednoducho mám pocit že pavúk by spojil vysokú mobilitu pod paľbou s výhodami ťažkej zbrane, ovela lepšie ako pásovec.

#17 02.01.2016 23:30:54

kenavf
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.932

Re: Bojoví pozemní roboti

bacil napsal:

Zdi mohly být předem narušeny rezonancí - zvukem. Dá se určit rezonance snímáním chvění objektu laserem. U jedoucího vozítka to může být oříšek, ale rusům s jejich nápady to půjde vykompenzovat.

Technicky to funguje tak, že jsou 2 ultrazvukové "repráky" - ty mají úzký paprsek, každý vysílá jiný kmitočet a jejich rozdíl v  místě dopadu způsobí žádoucí chvění.

Ano,už to bolo vyskúšané na hradbách Jericha,kde použili "trúby z Jericha".  prosba
Keď sa bavíte o aktuálne nasaditelných strojoch,tak sa držte s technologiami pri zemi.
Rôzne končatinové samochody majú problém s pomerom vlastná váha,únosnosť,odolnosť a pod.
U týchto vozidiel sa teraz skôr spomína že úlohou je vyprovokovať palbu protivníka a ten je následne zarámovaný pomocou UAV a delostrelectva aj za stenou.Aby vydržal priamejší boj tak by musel byť odolný aspoň gulometnej palbe(12,5mm?) a tej tie nádstavby asi neodolajú.


Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)

#18 02.01.2016 23:48:39

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.239

Re: Bojoví pozemní roboti

Ten ruský "patentový" udelátor má šesť nezávisle zavesených kolies - vie "krabí chod" a otáčanie na malom polomere / na mieste, takže obratný bude dostatočne. Strieľať na robota TOWom je bohapusté plytvanie, navyše sú tí roboti relatívne veľmi malý.

Tento Uran napríklad -
Russian-robot-military-attack-in-Syria-destruction-of-terrorist-gunmen-in-20-minutes.jpg

- je hlavne nosič cepových odmínovacích zariadení, podobne ako Božena, a rôznych ženijných nástrojov. Bojové použitie ako nosiča zbraní je skôr druhoradé.

#19 03.01.2016 12:37:21

QVAK
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 2.395

Re: Bojoví pozemní roboti

nine_mike napsal:

Ja vidím hlavnú výhodu robota pavúkovca hlavne v možnosti ovela rýchlejšieho stranového pohybu ako pri pásových platformách. Keď sa potrebuje napr. ten Uran skryť pred prilietavajúcim TOWom, má prakticky na výber len pohyb dopredu alebo vzad a úkryt za prekážkou. Pavúk ma ďaleko väčší rozsah pohybu, dokázal by omnoho rýchlejšie striedať palebné postavenia. Teoreticky by sa pred TOWom nemusel ani ukrývať, stačí že by začal "tancovať " na ploche pár metrov štvorcových a operátor TOWu by mal obrovský problém udržať ho v zámernej. On sám by pritom mohol jednoducho softwareovo generovať korekcie svojho pohybu pre napr. 30-ku gulomet a tak postrelovať postavenie TOW. Na presun do postavenia by mu slúžilo klasické poháňané koleso v trupe. Jednoducho mám pocit že pavúk by spojil vysokú mobilitu pod paľbou s výhodami ťažkej zbrane, ovela lepšie ako pásovec.

Kdyby byl pavoučí chod tak výhodný jak tvrdíte tak by celá příroda fungovala na 6ti nohou a nikoli jak dnes funguje na 4. resp. dvou. Darwina ještě nikdo nezrušil. Přitom používání 6. nohou v přírodě je limitováno velikostí (vahou) tvora.

#20 03.01.2016 13:04:15

wella-tabor
Přispěvatel
Registrován: 14.09.2015
Příspěvky: 277

Re: Bojoví pozemní roboti

Čekal jsem na vlákno diskuze k robotům, ale rozjelo se to hezky tady.
ad  pavoučí chod: Poměr k pevnosti, pancíře a nosnosti při současném stavu materiálové základny by činila robo-pavouka velmi velkým, resp. vzálenost dotyku dvou protilehlých nohou. Měl by problémy i s větší ulicí, natož ruiny. Co je ale ještě více důležité, je energetická účinnost pohonu. Tření u valivých ploch je řádově menší než u čehokoliv jiného. Na zpomalení pavoučího pohonu je nutné také použít energii, kdežto u kolesových pohonů je již zvládnuto brždění s přeměnou na teplo (ano, brzdy), případně rekuperace. Toliko k pavoučímu pohonu. Neefektivní, technicky a energeticky náročný, složité řízení.  Pokud je požadavek na překonávaní terénu, Boston Dynamics to vyřešil výborně.

Rychlá odpověď

Zadání zprávy k odeslání

Zápatí

Založeno na FluxBB