Nemyslím si. Spíš nějaká lokální turbulence - to pravé křídlo ztratilo vztlak příliš rychle.
Divné - 13 kt z zboku zas není tolik a tímto směrem od RWY 06 žádná velká překážka není ... snad až hala AMAZONU ale to mi připadá daleko - je to cca 800 metrů - a ještě trochu "špatným směrem".
Uvidíme, co na to UZPLN
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
Tomas BB SK napsal:QVAK napsal:Děsivé přistání na Ruzyni. Letadlo se přetočilo
v 0:25 a 0:30 a potom v 0:45 az 0:54 (1:37 - az 1:50) mu vidno ako si zabudol vypnut "chamtrails"
A v 0:36 je vidět pravděpodobná příčina prvního nezdařeného přistání - v silném bočním větru předčasně srovnával letoun do osy dráhy, aniž by měl podvozek na zemi...
Co jsou zač, ty světlé pruhy, které jsou někdy vidět za křídly, zhruba u vnějšího konce klapek ? Není to vypouštění paliva ? (což by svědčilo o nějakém vážném problému)
Do not feed the trolls !
Myslím že dopravné lietadlá nemajú vypúšťanie paliva a z vojenských len niektoré.Alebo je to inak?(tuším F-14,možno preto že to bolo palubné lietadlo?)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Při zvýšené vlhkosti se v oblastech kolem letounu, kde jsou výrazné tlakové změny dochází ke kondenzaci a vzniku mini kondenzačních sledů. Tyto se poměrně rychle rozplývají v okolním vzduchu. Na videu viditelné kondenzační stopy vznikají na vnějším konci vztlakových klapek. Velmi hezky to předvedla AN 225 Mrija na leteckém dnu v Ostravě v roce 1989, kdy při vzletu se do vzniklé páry zahalila celá horní strana křídla.
Při zvýšené vlhkosti se v oblastech kolem letounu, kde jsou výrazné tlakové změny dochází ke kondenzaci a vzniku mini kondenzačních sledů. Tyto se poměrně rychle rozplývají v okolním vzduchu. Na videu viditelné kondenzační stopy vznikají na vnějším konci vztlakových klapek. Velmi hezky to předvedla AN 225 Mrija na leteckém dnu v Ostravě v roce 1989, kdy při vzletu se do vzniklé páry zahalila celá horní strana křídla.
Aha, díky za osvětu.
Do not feed the trolls !
Vypúšťanie paliva za letu majú (mali) aj niektoré dopraváky. Vývody sú skoro vždy vzadu na konci trupu, pod smerovkou, niekedy okolo vývodu spalín od APU, inokey v samostanej "plutvičke" (ale v plutvičkách je častejšie vývod vody z umývadiel). Používa a používalo sa to veľmi zriedkavo, predovšetkým v prípadoch, keď nastal nejaký vážnejší problém krátko po štarte u plne natankovanej mašiny - najväčšia vzletová hmotnosť bola u niektorých typov a verzií väčšia ako najväčšia prípustná pristávacia hmotnosť, takže mašina sa pred pristáním odľahčila vypustením paliva. Dnes sa to rieši skôr "krúžením okolo letiska" pri vysunutých klapkách a motoroch "na plný plyn". A keď je problém skutočne vážny, tak mašina sadne preťažená, s tým, že brzdy sa proste odpíšu.
U F-111 to bolo tiež z tohoto dôvodu, navyše F-111 bol jadrový bombardér, takže zbaviť sa prebytočnej hmotnosti odhodením nákladu samozrejme nepripadalo do úvahy.
Jen na doplnění, ty dálkové dopraváků, jako B767; B747, B777 či A330 (u A380 si nejsem jistý) mají nouzové vypouštění stále ... byť některé jen jako opci.
Důvody jsou přesně ty co popsal Alchymista ... MTOW je výrazně vyšší než MLW.
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
07.06.1983 - núdzové pristátie lietadla Sea Harrier ZA176 jej veličenstva na španielsku nákladnú loď
Zverejnené 16.04.2011, dĺžka videa 03:26min. + popis udalosti a následky...
História lietadla ZA176 http://www.targetlock.org.uk/seaharrier/za176.html