TÍMTO ZPŮSOBEM SE ASFALTUJE V RUSKU. ZA JEDEN DEN 800 TUN ASFALTOVÉ SMĚSI. INSPIRUJE SE ČESKO?
Na YouTube se dostalo časosběrné video, které ukazuje, jak pracují silničáři v Moskvě. To, co by našim dělníkům zřejmě trvalo několik dní, v hlavním městě Ruska to měli hotové za jediný den. Asfalt pokládalo na osmiproudovou cestu na rušné Tverské ulici až 300 kusů techniky.
Ono lahsie je odstavit tu cestu na jeden den, ako pidlikat to 2 mesiace po kuskoch. Avsak dat logisticky takuto akciu dohromady fakt nie je sranda. Inak skm zvedavy kolko valcov by si Slovaci museli pozicat zo zahranicia na akciu rovnakeho rozsahu...(vtip)
Chcel by som byt Stalinom, nie preto aby som bol ako on, len by som chcel vediet, ci sa dalo konat inak....
No, nevím čím by chtěli plyn pro mikroturbínu ohřívat, je to silně nad tepelný rozsah současných tep zdrojů.
Ale jako tech pobídka do budoucna, beru.
A nemohol by ten CO2 prechádzať cez výmenník ktorý je priamo v ohništi kotla?A spaliny z kotla (s vysokou zostatkovou teplotou)by potom ohrievali "klasicky" paru do klasickej turbíny(menšieho výkonu) aby sa využilo teplo a zvýšila účinnosť sústavy.
Myslím že na niektorých vojenských lodiach sa to teraz zavádza,časť pohonu zabezpečujú plynové spalovacie turbíny a aby sa zvýšila účinnosť tak ich spaliny potom vyrábajú paru do doplnkovej parnej turbíny.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Tak budeme počítat, teda spíše odhadovat.
700 st C na turbíně, kolik musím mít na ohřívači?
750?
Tlak 70-80 atm,
No nevím jaký materiál by to vydržel.
Pár stupňů rozdíl do plusu, teda spíše 1/3 a je technologický problém.
Znám jen jeden v současnosti zkonstruovaný vyhovující zdroj:
Radioizotopový termoelektrický generátor.
Teplota vyhovuje, odolnost proti tlaku taktéž, ovšem co na to "civilové"?
Tuhle sestavu bych viděl jako zdroj ve vesmíru.
Vím, že nic nevím.
ELITY V OHROŽENÍ? AMERIČTÍ VÝZKUMNÍCI DOKÁŽÍ Z OXIDU UHLIČITÉHO VYROBIT PALIVO DO MOTOROVÝCH VOZIDEL
Tento americký průlom by mohl otevřít nový přístup jak k výrobě paliv, tak k omezení emisí oxidu uhličitého.
Výzkumníci z University of Illinois v Chicagu (UIC) vyvinuli sluneční článek, který dovede jen za využití slunečního svitu atmosférický oxid uhličitý přetvářet na levné a snadno použitelné uhlovodíkové palivo.
Ale toto je známé už nejméně 100 let a popisoval jsem to v jiném vlákně. Jsou lidi, co si to úspěšně postavili, kdybych se vyznal v chemii a jak se co dělá, tak to už mám taky.
EDIT: odkaz na výrobu ze zemního plynu, z CO2 je to podobné
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid … df/243.pdf
z CO2
http://www.hybrid.cz/audi-vyrobilo-synt … dy-vzduchu
Upravil bacil (06.08.2016 09:51:02)
Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)
Základom takýchto kúziel je skoro vždy Sabatierov proces - CO2 + 4 H2 -> CH4 + 2 H2O (+ energia)
Ďalej sa pokračuje syntézou vyšších uhľovodíkov z metánu, vodíku, vody a CO2. Presne rovnako funguje systéza palív, benzínov a nafty zo zemného plynu.
To je teda niečo celkom iné - správny katalizátor je takmer základom úspechu, aby to bolo energeticky a ekonomicky efektívne.
Výsledkem je kapalina Blue Crude bohatá na uhlovodíky. Podle Audi je efektivita procesu až 70 %. Pilotní zařízení dokáže vyrobit 160 litrů Blue Crude za den. A až 80 % Blue Crude pak může být konvertováno na syntetický diesel.
Aká je potom energetická bilancia?
Že by 0,7x0,8=0,56 = 56% ????
To do toho nezahrňujem účinnosť motoru ale len dosiahnutie vyrobenia jedného litra uhlovodíkového paliva v zrovnaní s jedným litrom "štandartnej" nafty.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)