AK - Aktuální konflikty

Konflikt na UkrajiněSýrieIrákJemenAfghánistán • Aktuální konflikty a války po celém světě.
  • Přihlášen jako bacil
  • Poslední návštěva: Dnes 03:50:38
  • Schránka je zaplněna z 2%

#21 29.07.2016 19:12:48

polite
Specialista
Místo: Dubnica nad Váhom
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 2.748

Re: Technické novinky

QVAK napsal:

TÍMTO ZPŮSOBEM SE ASFALTUJE V RUSKU. ZA JEDEN DEN 800 TUN ASFALTOVÉ SMĚSI. INSPIRUJE SE ČESKO?

Na YouTube se dostalo časosběrné video, které ukazuje, jak pracují silničáři v Moskvě. To, co by našim dělníkům zřejmě trvalo několik dní, v hlavním městě Ruska to měli hotové za jediný den. Asfalt pokládalo na osmiproudovou cestu na rušné Tverské ulici až 300 kusů techniky.

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/8451 … e-se-cesko

Ono lahsie je odstavit tu cestu na jeden den, ako pidlikat to 2 mesiace po kuskoch. Avsak dat logisticky takuto akciu dohromady fakt nie je sranda. Inak skm zvedavy kolko valcov by si Slovaci museli pozicat zo zahranicia na akciu rovnakeho rozsahu...(vtip)


Chcel by som byt Stalinom, nie preto aby som bol ako on, len by som chcel vediet, ci sa dalo konat inak....

#22 29.07.2016 19:34:11

Mirek58
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.148

Re: Technické novinky

No, nevím čím by chtěli plyn pro mikroturbínu ohřívat, je to silně nad tepelný rozsah současných tep zdrojů.
Ale jako tech pobídka do budoucna, beru.


Vím, že nic nevím.

#23 29.07.2016 19:49:57

kenavf
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.932

Re: Technické novinky

Mirek58 napsal:

No, nevím čím by chtěli plyn pro mikroturbínu ohřívat, je to silně nad tepelný rozsah současných tep zdrojů.
Ale jako tech pobídka do budoucna, beru.

A nemohol by ten CO2 prechádzať cez výmenník ktorý je priamo v ohništi kotla?A spaliny z kotla (s vysokou zostatkovou teplotou)by potom ohrievali "klasicky" paru do klasickej turbíny(menšieho výkonu) aby sa využilo teplo a zvýšila účinnosť sústavy.
Myslím že na niektorých vojenských lodiach sa to teraz zavádza,časť pohonu zabezpečujú plynové spalovacie turbíny a aby sa zvýšila účinnosť tak ich spaliny potom vyrábajú paru do doplnkovej parnej turbíny.


Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)

#24 29.07.2016 20:25:33

Mirek58
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.148

Re: Technické novinky

Tak budeme počítat, teda spíše odhadovat.
700 st C na turbíně, kolik musím mít na ohřívači?
750?
Tlak 70-80 atm,
No nevím jaký materiál by to vydržel.
Pár stupňů rozdíl do plusu, teda spíše 1/3  a je technologický problém.
Znám jen jeden v současnosti zkonstruovaný vyhovující zdroj:
Radioizotopový termoelektrický generátor.
Teplota vyhovuje, odolnost proti tlaku taktéž, ovšem co na to "civilové"?
Tuhle sestavu bych viděl jako zdroj ve vesmíru.


Vím, že nic nevím.

#25 06.08.2016 05:59:57

QVAK
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 2.395

Re: Technické novinky

ELITY V OHROŽENÍ? AMERIČTÍ VÝZKUMNÍCI DOKÁŽÍ Z OXIDU UHLIČITÉHO VYROBIT PALIVO DO MOTOROVÝCH VOZIDEL

Tento americký průlom by mohl otevřít nový přístup jak k výrobě paliv, tak k omezení emisí oxidu uhličitého.
Výzkumníci z University of Illinois v Chicagu (UIC) vyvinuli sluneční článek, který dovede jen za využití slunečního svitu atmosférický oxid uhličitý přetvářet na levné a snadno použitelné uhlovodíkové palivo.

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/8495 … ity-palivo

#26 06.08.2016 09:43:24

bacil
Častý přispěvatel
Registrován: 17.07.2015
Příspěvky: 524

Re: Technické novinky

Ale toto je známé už nejméně 100 let a popisoval jsem to v jiném vlákně. Jsou lidi, co si to úspěšně postavili, kdybych se vyznal v chemii a jak se co dělá, tak to už mám taky.

EDIT: odkaz na výrobu ze zemního plynu, z CO2 je to podobné
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid … df/243.pdf

z CO2
http://www.hybrid.cz/audi-vyrobilo-synt … dy-vzduchu

Upravil bacil (06.08.2016 09:51:02)


Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)

#27 06.08.2016 10:01:55

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.239

Re: Technické novinky

Základom takýchto kúziel je skoro vždy Sabatierov proces - CO2 + 4 H2 -> CH4 + 2 H2O (+ energia)
Ďalej sa pokračuje syntézou vyšších uhľovodíkov z metánu, vodíku, vody a CO2. Presne rovnako funguje systéza palív, benzínov a nafty zo zemného plynu.

#28 06.08.2016 10:22:16

Mirek58
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.148

Re: Technické novinky

Podstatou zprávy není "nový" chemický proces, ale nová rychlost katalyzátoru ( nový katalyzátor procesu).
Autor to zřejmě nepochopil a zdůraznil zavádějící podstatu.


Vím, že nic nevím.

#29 06.08.2016 10:26:21

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.239

Re: Technické novinky

To je teda niečo celkom iné - správny katalizátor je takmer základom úspechu, aby to bolo energeticky a ekonomicky efektívne.

#30 06.08.2016 10:30:29

kenavf
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.932

Re: Technické novinky

Výsledkem je kapalina Blue Crude bohatá na uhlovodíky. Podle Audi je efektivita procesu až 70 %. Pilotní zařízení dokáže vyrobit 160 litrů Blue Crude za den. A až 80 % Blue Crude pak může být konvertováno na syntetický diesel.

Aká je potom energetická bilancia?
Že by  0,7x0,8=0,56   = 56%   ????
To do toho nezahrňujem účinnosť motoru ale len dosiahnutie vyrobenia jedného litra uhlovodíkového paliva v zrovnaní s jedným litrom "štandartnej" nafty.


Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)

Rychlá odpověď

Zadání zprávy k odeslání

Zápatí

Založeno na FluxBB