Samozrejme, počítaš správne, a ešte pripočítaj energetické náklady na získanie vstupných surovín - CO2 a vodíku.
V podstate menia elektrickú energiu na kvapalné uhľovodíkové palivá s mizernou efektivitou.
Samozrejme, počítaš správne, a ešte pripočítaj energetické náklady na získanie vstupných surovín - CO2 a vodíku.
V podstate menia elektrickú energiu na kvapalné uhľovodíkové palivá s mizernou efektivitou.
Beriem to tak že CO2 "čerpajú" z okolitého vzduchu alebo z komína tepelnej elektrárne.Voda tečie v blízkom potoku.
Stále to ešte vychádza že podobné zariadenia by mali určité opodstatnenie len za špecifických podmienok.Lacný zdroj energie(atomový reaktor),špecifický odberateľ paliva(odlúčené miesta,námorníctvo-ako sme to tu už kedysi preberali)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
CO2 je vo vzduchu v množstve okolo 350ppm objemovo, tj. 0,35promile - čiže na získanie 1m3 CO2 (cca 2kg) musíš aparatúrou prehnať ~3000m3 vzduchu (reálne okolo 10000m3). Čiže to chce poriadne čerpadlá, kompresory a výkonné chladenie
Sabatierov proces pracuje s vodíkom, nie s vodou, takže vodu musíš elektrolyticky alebo inak rozštiepiť na kyslík a vodík. Ani to nebude zadarmo, skôr naopak - elektrolýza je energeticky veľmi náročný proces.
IMHO toto sa uplatní len za veľmi špecifických podmienok - nie je k dispozícii ropné palivo (došlo, na "vozenie" je to priďaleko ect.) a zároveň sú k dispozícii iné zdroje energie v nadbytku. A tak isto len pre veľmi špecifické skupiny užívateľoov, ktorý si to "môžu dovoliť" a majú vysoko špecifické požiadavky. Teda hlavne letectvo (rozumne použiteľné dopravné alebo bojové lietadlo "na baterky" neurobíš) a armáda všeobecne (ani tank na baterky príliš funkčný nebude).
Není to novinka, ale ani bizardnost. tak sem
Domácí baterka běžící na vodu
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
dobrý ojeb - že "na vodu", v skutočnosti mizerne zostavený článok meď-zinok
ELITY V OHROŽENÍ? AMERIČTÍ VÝZKUMNÍCI DOKÁŽÍ Z OXIDU UHLIČITÉHO VYROBIT PALIVO DO MOTOROVÝCH VOZIDEL
Tento americký průlom by mohl otevřít nový přístup jak k výrobě paliv, tak k omezení emisí oxidu uhličitého.
Výzkumníci z University of Illinois v Chicagu (UIC) vyvinuli sluneční článek, který dovede jen za využití slunečního svitu atmosférický oxid uhličitý přetvářet na levné a snadno použitelné uhlovodíkové palivo.
Máti příroda to dělá, už nějakou tu miliardu let v živých buňkách s chlorofylem. Že to teď nějaký koumák napodobil v mikroreaktoru, je sice zajímavél, ale pro praxi je rozhodující, zda to půjde dělat ve velkém a kolik to bude stát. Pokud nebude na stole, funkční zařízení, které zvládne 1l paliva za dolar, nebo méně, mohou si akcionáři ropných společností, dál v klidu zapalovat doutníky 1000$ bankovkama.
Upravil Nespavec (07.08.2016 11:38:07)
Do not feed the trolls !
http://www.aktualnikonflikty.eu/viewtop … 143#p52143
Včerejší let na prkně v Guinnessově knize rekordů
Zdá se, že nejde o hoax a že Franky Zapata s prototypem svého létajícího prkna "Flyboard Air" letěl přes dva kilometry - video.
Podle Zapata Racing dne 30. dubna 2016 vytvořil Francouz Franky Zapata nový rekord v délce letu na vznášedle Flyboard Air. Nový Guinnesův rekord v délce letu na vznášedle Flyboard Air, je 2 252 metrů (rychlostí 50 -60 km/h). Let se měl uskutečnit v sobotu ráno na jihu Francie. Zprávu zveřejnil server The Verge a přebírají ji další tiskové agentury. Podle komentátorů tím měl padnout předchozí rekord Kanaďana Catalina Alexandrua Durua. Ten s prknem uletěl jen 276 metrů.
Tohle vypadá celkem stabilně.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Největší létající stroj na světě se dostal do vzduchu a úspěšně přistál
18. srpna 2016 10:11
První let vzducholodi Airlander 10 byl úspěšný. Firma tak završila roky práce.
http://islamskystat.ivcrn.cz/ http://eldiablo.webz.cz/
Bože dobrý, kdo stvořil takového ohavu? Je tohle snad produkt spojení ženy s pouštní krysou?
Levná vodíková auta? Díky českému nápadu je pokrok na obzoru
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
"Dostupnost platiny je velmi limitována. Koncentruje se na Jihoafrickou republiku a Rusko. Proto je cenový vývoj i objem nabídky platiny značně nejistý," upozorňuje na další problém Zsilinszky.
Však Rusko ponúkalo riešenie problému už pred niekoľkými rokmi - presunte výrobu do Ruska.
Kovová platina je skoro všade vo svete na zozname strategických surovín hodne vysoko a obchod s ňou je obmedzený a kontrolovaný štátom.