má v tom prsty energia (spol čo spáchala respektíve pácha pár drobností vo vesmírnych projektoch) a chcú to testovať na ISS zhadzujete to? tak im prepošlite vaše info že vymýšlajú zbytočne znova "koleso" ušetríte im čas peniaze a aj prestíž vlastne hanbu ked to budú testovať na ISS...
Upravil neviem (10.10.2016 00:43:50)
Velké odhalení. Elektromobily Tesla budou zcela autonomní
Začátkem října obletěla svět tajemná zpráva. Elon Musk na svém twitteru tehdy oznámil, že v pondělí 17. října představí Tesla (pro mnohé zcela nečekaně) nový produkt. Datum velkého odhalení bylo sice posléze posunuto o dva dny, nicméně teď už víme, o čem byla řeč. Novým produktem je zcela unikátní typ autopilota, kterým budou vybaveny všechny nadcházející modely Tesly (Model S, Model X, Model 3) a který z nich vytvoří zcela autonomní vozidla.
Ono to nieje "technická novinka" ale skôr "technická starinka" ale do vlákna technických bizarností som to nechcel dávať.
Pred pár dňami dávali na ČT2 dokument o starých českých hradoch a prezerali tam akurát miesto kde stál kedysi starý vodný mlyn.A profesor čo v tom programe robil odborného poradcu sa zmienil o jednej zaujímavosti:
Ako materiál na ložiska,na uloženie osy vodného kola mlynu, sa používali konské zuby .
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
To je nějaké divné, kam by ty zuby jako dávaly. Hřídele vodních kol byly dubové a už hodně dávno končily naraženými kovanými, už v první polovině 19. století průmyslově vyráběnými čepy, které ležely v kluzných ložiscích, převážně taky dubových, až později kovových, mazány byly kolomazí nebo ničím (to častěji, ono těch otáček není tolik).
Kde by ty koňské zuby jako byly umístěny? Po obvodu čepu jistě ne, to by si vyryly drážku a vlastně by byly nanic a axiálně byl kola vymezena zevnitř někdy i zvenčí zesílením čepu, který pokračoval ve dřevě čtyřhraným dlouhým jehlanem nebo jinak, ale vždy tak, aby šel železnými klíny centrovat a zvenčí nijak (a zvenčí pak byl čep v dubovém hřídeli zajištěn obručemi).
http://druidova.mysteria.cz/HISTORIE/ML … LYN_09.jpg
http://www.veprek.cz/ml2.jpg
http://www.realitymorava.cz/foto4/18532184_20.jpg
Kovové čepy taky nejsou novinky a existovaly už když se stavěly hrady a nakonec ono by se to otáčelo i kdyby obojí bylo dubové. I to se mimochodem dělá i dnes. Jak konec hřídele, tak lůžko (kluzné ložisko) dubové. Jediné, co vylučuji, je axiální ložisko, to by nevydrželo, tam je strašlivý moment (vodní kolo je stroj s největším točivým momentem dodnes), a jen z jedné strany, co je voda, to by nešlo ani u dubu ani u kovového čepu, že by se to točilo jako na trnu.
Já se nechci hádat, mě to zajímá, kam a proč ty zuby dávali. Jestli to řekli?
Upravil jura-p (23.10.2016 01:16:13)
Dal bych za pravdu Mirkovi. V pořadu je to zmíněno jako otázka. Víte čím byla vyložena ta ložiska ve kterých se otáčela hřídel?Video čas 13:32
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … dowContent
Dal bych za pravdu Mirkovi. V pořadu je to zmíněno jako otázka. Víte čím byla vyložena ta ložiska ve kterých se otáčela hřídel?Video čas 13:32
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … dowContent
Ano bol to tento program a tiež som to pochopil tak že zuby boli použité na "vystlanie" "domku ložiska".
Neviem či je veľký rozdiel v klzných vlastnostiach skloviny a samotnej zuboviny?
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)