Hovorí sa tomu aj "roleron" (prvý je z R-60, druhý z nejakej novšej verzie Sidewinderu) a je to vzduchom roztáčaný gyroskop, ako píše shmel. Úlohou je obmedziť rýchlosť otáčania rakety okolo pozdĺžnej osy. Funguje to tak, že po odblokovaní sa doska s gyroskopom natáča proti smeru rotácie rakety - je to proste chovanie gyroskopu na jednom závese kolmom na osu rotácie gyroskopu - takže funguje ako kormidlo a rotáciu zastaví/obmedzí. Na niektorých raketách je záves šikmý - silové pomery na gyroskope sú o niečo výhodnejšie a roleron reaguje citlivejšie, ale výchylka roleronu a vytvárané riadiace sily sú menšie.
Blokovanie je tá biela tyčka - je to vlastne trubka a v nej je kolík so strunou, zaistený tavnou poistkou, ktorá je zasunutá na okraj trysky raketového motoru - po zapálení motora sa tavná poistka roztaví a struna zatiahne kolík do trubky. "Rožky" pred gyroskopom sú usmerňovače prúdu vzduchu a majú trojuholníkový prierez. Na starších raketách R-3S bol roleron jednoduché zubaté koliesko - asi ako cirkulárka. Rolerony sa prúdom vzduchu roztáčajú až na 30-60 000 otáčok za minútu.
Prečo je potrebný - riadiaci systém a kormidlá majú konečnú rýchlosť reakcie, takže ak rýchlosť otáčania rakety okolo vlastnej osy prekročí cca 3-5 otáčok za sekundu, riadiaci systém a hlavne kormidlá jednoducho "prestanú stíhať" reagovať na zmenu polohy cieľa voči rakete. Rolerony obmedzujú otáčanie reálne na menej ako jednu otáčku za sekundu, popis hovorí tri otáčky za sekundu (čo je asi maximum pri veľmi energickom manévrovaní).
Sily vyvolávajú otáčanie majú pôvod v asymetrickom obtekaní rakety pri manévrovaní, takže sa z princípu nedajú eliminovať.