Asi jsem jednoduchej, ale já se raději u filmu bavím než bych potom celej měsíc o něm přemýšlel a bádal o co vlastně v něm šlo.
Poslední dobou mě nejvíc štvou filmy o tom, jak to u nás 40 let stálo za figu. Sice jsem prožil v totáči jenom dětství a dospívání, ale žádný traumata si z té doby nenesu. Poslední veledílo- Jak jsme hráli čáru- to jsem opravdu netušil...
Snažili se to zachránit obsazením celkem kvalitních herců, ale je to těžká propaganda! Asi jsem žil v jiný zemi.
Upravil Kolja (07.06.2016 18:39:19)
Pre Kolju: Tak nejak to mam aj ja.:) Po velmi dlhom case som bol nedavno v kine na Hardcore Henry. Zaujalo ma, ze je to rusky projekt natacany v Rusku. Financovany z dost velkej casti prispevkami nadsencov. Stalo to dva mega usd. Prvy film (dobre hodnoteny;) )komplet natacany z pohladu prvej osoby. Ano.. Mam rad hry.:) A bol som velmi spokojny. Tolko akcie a neuhybania sa kamery pred ultranasilim som vo filme este asi nevidel. Ulet s velmi dobrym spracovanim. Hollywood by to natocil mozno za 80 mega a ucesal to do nepozeratelnosti. CZC by sa to mozno pacilo tiez. Aj ked mozno Fps-ky nemusi..;) A hra tam aj herec z mojho oblubeneho Districtu 9. A dobre ;-)
No,
filmy si vybírám podle nálady. Momentálně mám nejraději Iron Mana, případně Avengers, to asi žádné psychodrama není, nebo jo ? Ale moc se mi líbil i Forest Gump, a chystám se někde vykutat i poněkud staršího Andreje Rubleva, neboť jsem to viděla jako teenager a hlava mi to nebrala. Na druhou stranu si s dítkem užívám kreslené - Hotel Transylvania, Minions, i starší od Pixaru. IMHO záběr mám široký, ale ty filmy fakt nesponzorovala grantová agentura....
Příliš násilí moc ráda nemám; to raději humor, ale ne ten z Kameňáku. Nové filmy o tom, jak jsme za socíku trpěli, raději nesleduji.... ale Pelíšky se mi líbily moc, Báječná léta pod psa a Kolja taky, ale tím tak nějak končím s českou tvorbou.
Když se to vezme kolem a kolem, co kdyby pání umělci zvěřejnili své projekty, a pak rozhodli daňoví poplatníci, o jaký film mají zájem ? Hlasováním, jako v každé jiné anketě... to by byl asi mazec
Ankety na to, o jaký film by byl zájem?
To je stejná hloupost, jako kdyby pekaři dělali ankety, jaké rohlíky a kolik budou péct. Kdo by vyhrál, dostal by peníze na pečení. Proč si pekař musí sám určit, co a kolik upeče a pak buď prodat anebo neprodat. Jaké je oprávnění filmu, na který se nikdo nechce koukat za vstupné? Jako že kultura?
Jsou to zase ty škodlivé dotace, o kterých už "tvůrci" vytvořili zdání, že je musejí dostávat. A debata jde vlastně jen o tom, kteří. A na to mají tvůrčí svazy, lobisty, fond pro podporu kinematografie, pražskou kavárnu, tisk a tak. Taky jim dávají peníze předem televize, které jsou největšími producenty českých filmů za peníze z televizní daně.
Ale o tom psal už Bastiat ve své geniální stati Co je a co není vidět.
http://bastiat.cz/seznam-dila/
Nové filmy o tom, jak jsme za socíku trpěli, raději nesleduji.... ale Pelíšky se mi líbily moc, Báječná léta pod psa a Kolja taky, ale tím tak nějak končím s českou tvorbou.
Život za socíku byla pohodová směs poflakování v práci, chlastání a nevázaného sexu. Nejhorší na komunismu je to, co přijde po něm
Dětem se samozřejmě musí ukázat, jak jejich rodiče heroicky trpěly. Aby generace rodičů nevypadala jako banda trapáků, hehe
Když zvířata získají svobodu, k moci se dostanou svině. - George Orwell
Češi jsou šmejdi, rozeserou všechno. - František Ringo Čech
Najhorsie je to, co prislo po nom....
Hnít z podstaty je pohodlné, ale nejde to věčně. A potom je to chuťovka
Dětem se teď mlátí do hlavy, že rodiče byli hrdinové a za všechno špatné může Rusko.
Trochu to připomíná Německo ve 20. a 30. letech. Tam se odpovědnost za marasmus taky házela na někoho jiného (Židi, Francouzi atd.) a mlčelo se o tom, kdo že tu První válku s nadšením vyvolal. A vyrostla tam zfanatizovaná generace strojů na zabíjení.
Když zvířata získají svobodu, k moci se dostanou svině. - George Orwell
Češi jsou šmejdi, rozeserou všechno. - František Ringo Čech
Ankety na to, o jaký film by byl zájem?
...
Jsou to zase ty škodlivé dotace, o kterých už "tvůrci" vytvořili zdání, že je musejí dostávat. A debata jde vlastně jen o tom, kteří. A na to mají tvůrčí svazy, lobisty, fond pro podporu kinematografie, pražskou kavárnu, tisk a tak. Taky jim dávají peníze předem televize, které jsou největšími producenty českých filmů za peníze z televizní daně.Ale o tom psal už Bastiat ve své geniální stati Co je a co není vidět.
http://bastiat.cz/seznam-dila/
S tím souhlasím, ale byl tu výše v debatě poukaz na to, že naši tvůrcové tvoří pro početně menší publikum než Hollywood, tak na jejich podporu na rozdíl od amerických tvůrců agentura potřebná je.... (IMHO není, ale budiž)
Nie je.
A riešenie je celkom jednoduché - predovšetkým skrotiť finančný apetít všetkých zúčastnených.