Stránky 1
25.prosince 2015 na bývalém letišti DOSAAF v Kaluze udělalo první let zcela nové letadelo pro letectvo RF.
Источник: http://politikus.ru/industry/68721-tiha … molet.html
Politikus.ru
http://politikus.ru/industry/68721-tiha … molet.html
https://www.rt.com/news/327664-forward- … ng-russia/
Upravil martanus (30.01.2016 11:59:15)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
celkom pekné lietadelko.
Ako "školné" - a náhrada za školné vrtuláky Jak - by aj mohlo mať úspech.
Výkonovo sa zdá síce niekde na úrovni Delfinu a Albatrosu, ale: je rozmerovo menšia a ľahšie ako Delfín a má mať motor s Albatrosu - a teda veľmi slušný pomer ťah:hmotnosť (okolo 7N/kg - Delfín má 2,5N/kg a Albatros 3,6-3,8N/kg.
Stúpavosťou 60m/s prevyšuje Albatros takmer tri krát a Delfína triapol krát.
Dostup je len 6000m, čiže "nič moc", ale to je zrejme daň za nehermetickú kabínu.
U Su-47 sa skúšala negatívna šípovitosť a podľa všetkého klady neprevažovali nad negatívami a ďalej sa v tom nepokračovalo(problémy s aeroelasticitou,kmitaním,.??).A tu sa znova dopredná šípovitosť objavila.Čím to je?Že by sa tu uprednostnila tá možnosž nižšej pristávacej rýchlosti(vzhľadom na určenie lietadla)?
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
U Su-47 sa skúšala negatívna šípovitosť a podľa všetkého klady neprevažovali nad negatívami a ďalej sa v tom nepokračovalo(problémy s aeroelasticitou,kmitaním,.??).A tu sa znova dopredná šípovitosť objavila.Čím to je?Že by sa tu uprednostnila tá možnosž nižšej pristávacej rýchlosti(vzhľadom na určenie lietadla)?
Predpokladám že to bude podzvukový stroj, takže namáhanie koncov krídel pri transsonickým a supersonických rýchlostiach odpadne. Záporná šípovitosť má hlavne pri cvičkých lietadlách jednu obrovskú výhodu a to je, že prúdnice smerujú k trupu a nie ku koncom krídel, čím sa eliminuje možnosť straty vtlaku.
Memento Mori
Tato geometrie křídla má několik obrovských výhod právě pro cvičný letoun.
1. Samostabilizující účinek :,, např .po předtažení dojde ke zhoupnutí nikoli k pádu do spirály .
2. Pevnostní uzel hlavních nosníků je konkrétně u SR -10RF za kabinou . A může to být tímto klidně i krátký středoplošník opět s výhodou stability.
„Všechno, co neexistuje, funguje perfektně. A naopak.“
Na základě výsledků testů byla uzavřena zakázka na dodání 100 kusů „školního a výcvikového systému SR-10“ pro potřeby vojenského letectva. První 4 letouny mají být vyrobeny ještě letos, v příštím roce již 26, a v letech 2018 a 2019 po 35. Během sériové výroby mají letadla i velmi dobré exportní vyhlídky.
Do budoucna je možné letadlo vybavit nejmodernějším domácím motorem AL-55, ten je ještě výkonnější a jeho vybavení variabilním vektorem tahu umožní nejen zkušeným pilotům, ale i „kadetům“ provádět prvky a obraty vysoké pilotáže.
Je možnost upevnit na podvěsy výzbroj pro cvičné střelby a odpaly raket!“
http://www.eurasia24.cz/vojenstvi/432-t … sky-letoun
Tento stroj se jeví zatím úchvatně, až člověk skoro nevěří, že to vyvinuly někde v garáži.
Nelze upírat svobodu nikomu, kdo má natolik vyspělé myšlení, že chápe její smysl a touží po tomto stavu. (I. Asimov)
Po ukončených firemných testoch lietadlo SR-10 prechádza do štátneho testovania pod patronátom Ministerstva obrany.
http://cont.ws/@vasilevskiy117/514352 článok z 05.02.2017
Foto z 02/2017 z Kubinky pri Moskve:
Stránky 1