Kdyby to k něčemu bylo jinému než UL pro civili, tak už to dávno Američani okopírovali , patentovali a zakázali jakýkoli jiný prodej. tak jako ostatně obvykle Já jsem klidný.
Jinak info o tomto zázraku mám z první ruky přímo od výrobce.
Jinak Větroně o váze 300-400 kg s turbínou jsou běžné už více jak cca 6 let.
Toto je akorát drahá sranda za ještě více peněz, jen doufám že se drahý vývoj zaplatí na prodaných Ul. ale myslím že si to plno lidí koupí, přeci jen je to zábavná imitace stíhačky :-)
Upravil 1stCLJan (04.04.2016 21:46:09)
Takto: ak projekt funguje ako základ študentských školských projektov, ročníkových, diplomových a doktorandských prác, tak to význam malo - a veľký. Na takejto srandičke sa totiž dá krásne vyblbnúť, a to aj opakovane, pritom "niečo reálne" z tých študentských prác skutočne vzniká, dá sa na tom robiť konštrukcia, výpočty, technológia, materiálová vedy, materiálové skúšky, defektoskopia...
Takto: ak projekt funguje ako základ študentských školských projektov, ročníkových, diplomových a doktorandských prác, tak to význam malo - a veľký. Na takejto srandičke sa totiž dá krásne vyblbnúť, a to aj opakovane, pritom "niečo reálne" z tých študentských prác skutočne vzniká, dá sa na tom robiť konštrukcia, výpočty, technológia, materiálová vedy, materiálové skúšky, defektoskopia...
Vzhledem k tomu že konstrukce je laminátová, tak tě ubezpečuju, že se tam učí techmologie cca 50 let staré.
Opravdu velký přínos pro vědu
Kto tu čo hovorí o vede?
Jen by mě zajímalo kde je zde tak velký autokláv aby se dokázaly "upéct" skořepiny a i celky. Kde se skořepiny před "spečením" do celku obráběly.
Skořepiny se před spojením neobrábí, ale vylepují do forem a posléze slepí k sobě obě půlky.
Technologie stará 50 let.
Tak dokonca piestový motor... .
S tým že ten piestový motor poháňa trocha netradične dmýchadlo, čo je princíp pohonu bežný u RC-modelov stíhačiek, kde je k pohonu dmýchadla väčšinou použitý elektromotor.
UL 39 Albi první české letadlo vyrobené z prepregů autoklávovou technologií. "Prepregy jsou fólie s lepidlem, které tlakem po zahřátí prostoupí tkaninou. Pak se materiál vkládá do autoklávu, kde se vytlačí všechny bublinky a vše se rovnoměrně prolne. .
Pri tomto som si ihneď spomenul na výrobu dielov Trabantu.
A v 80-tych rokoch sa slávnostne objavili na Škode 120 "prepregové" nárazníky namiesto kovových chromovaných(také čierne ani nemali farbu laku karosérie pretože na nich naše farby nedržali).
Musí sa to brať ako školský projekt financovaný našim chudobným školstvom.
Upravil kenavf (04.04.2016 22:08:50)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Celkem by mě zajímala sestava motor-převodovka a jejich životnost, aby turbína pracovala, musí přece jen točit poněkud vyšší otáčky...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Tak motor má z motorky, převodovka tam asi ani nebude...
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/jihoc … 590604f2e/
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Je tam reduktor - z 11-12 tisíc otáčiek motoru na 7 tisíc ventilátoru.