WASHINGTON POST: USA UTRATILY 86 MILIONŮ DOLARŮ ZA LETADLO, KTERÉ ANI JEDNOU NEVZLÉTLO
Pentagon a Správa pro boj s drogami USA utratily za sedm let 86 milionů dolarů na vytvoření a modernizaci vojenského letadla-rozvědčíka ATR 42-500, ale ono ani jednou nevzlétlo a nejspíš nikdy nevzletí, píše The Washington Post.
ČVUT představilo jedinečnou ultralehkou stíhačku. Radar ji nevidí a vyrábí se v peci
Strojaři z Ústavu letadlové techniky Českého vysokého učení technického v Plané u Českých Budějovic převedli nový letoun UL 39 Albi, ve kterém armáda může lépe a levněji cvičit své bojové piloty. Ultralehký letoun váží zhruba 320 kilogramů, ale má vlastnosti proudového letadla. Podle tvůrců je to světový unikát, který vznikal 17 let. Velkou výhodou s využitím ve vojenství je to, že jeho tepelnou stopu nezachytí radar.
...Velkou výhodou s využitím ve vojenství je to, že jeho tepelnou stopu nezachytí radar....
Informace hodná odborníků z Reflexu - zase byli v rauši
1 - radar tepelnou stopu nezachytí ani u vysoké pece, páč to neumí
2 - je to dmychadlo, takže motor (jakýkoliv) musí mít celkem točky, tudíž bude pěkně žhavý i když je pod plastem
3 - kov pod plastem radar uvidí, né že ne, i když bude mít zřejmě velmi malou efektivní odraznou plochu
PS: zajímalo by mě, JAKÝ motor to pohání...
Upravil petrp (04.04.2016 19:32:31)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Malú odraznú plochu...
Nemusí - motor pod plastom je hodne členitý objekt. Takže nakoniec samotný motor pod plastom môže vyprodukovať väčšiu odraznú plochu ako rovnaký motor pod plechom.
Řešit RCS u takového prdítka je stejně komické, vojenské využití to nemůže mít žádné (takže řešit RCS je dost mimo), - nic to neunese - létá to pomalu. Jediné co má jakous takou šanci na úspěch je komerční ultralight pro soukromníky - co vypadá jak cvičný proudový letoun a má nízké provozní náklady - to může být celosvětový trhák, pokud to tedy dotáhnou do konce. Základní výcvik je také dost otázka, proč dělat základní výcvik na letounu co vypadá jak Albatros a nebude nabízet nic jiného než Zlín Z 142, + s velikostí našeho letectva je to úplně mimo mísu, na těch pár pilotů za rok stačí tři Zlíny.
Nelze upírat svobodu nikomu, kdo má natolik vyspělé myšlení, že chápe její smysl a touží po tomto stavu. (I. Asimov)
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … i-stihacku
Jestli je ta "stíhačka" stejně dobrá jako zpráva čvut:
https://www.fs.cvut.cz/aktuality/230-21 … l-39-albi/
https://dms.fs.cvut.cz/DTP/propagace_pu … 20Albi.pdf
Tak potěš koště...
Upravil El Diablo (04.04.2016 21:35:40)
http://islamskystat.ivcrn.cz/ http://eldiablo.webz.cz/
Bože dobrý, kdo stvořil takového ohavu? Je tohle snad produkt spojení ženy s pouštní krysou?
Řešit RCS u takového prdítka je stejně komické, vojenské využití to nemůže mít žádné (takže řešit RCS je dost mimo), - nic to neunese - létá to pomalu. Jediné co má jakous takou šanci na úspěch je komerční ultralight pro soukromníky - co vypadá jak cvičný proudový letoun a má nízké provozní náklady - to může být celosvětový trhák, pokud to tedy dotáhnou do konce. Základní výcvik je také dost otázka, proč dělat základní výcvik na letounu co vypadá jak Albatros a nebude nabízet nic jiného než Zlín Z 142, + s velikostí našeho letectva je to úplně mimo mísu, na těch pár pilotů za rok stačí tři Zlíny.
Snad jeden Zlín a možná ještě jeden pro jistotu v záloze. Třetí může Chemik dle svého zaběhlého zvyku konzervativně zliberalizovat.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … i-stihacku
Jestli je ta "stíhačka" stejně dobrá jako zpráva čvut:
https://www.fs.cvut.cz/aktuality/230-21 … l-39-albi/
https://dms.fs.cvut.cz/DTP/propagace_pu … 20Albi.pdf
Tak potě koště...
Blábol to samozřejmě je , na radarech to je vidět normálně , max konstrukční rychlost je 350Km/h, takže vlastnosti vrtulového letadla, s tím rozdílem , že na pilotáž se to chová jako proudové. Nosnost nic moc. K vojenským účelům nevyužitelné, jen k výcviku.
Tak dokonca piestový motor...
Ako ultralajt pre nadšencov dobré - vyzerá celkom pekne. A tým vlastne jeho použiteľnosť začína aj končí.
Nazývať to stíhačkou môže novinárka, už novinár-chlap by za taký výrok zaslúžil hodne bolestivo nakopnúť.
No, nakonec co čekat od strojní fakulty ČVUT, jestli je na tom jako FEL tak potěš koště...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz