Ale je taky otázkou, nakolik berou dálkové letectvo jako nutnou součást výzbroje. Myslím tím potřebné typy letounů a hlavně jejich nutné počty. Už delší totiž dobu sleduji jejich nepřehlédnutelné zaměření na raketovou techniku všeho typu (pozemní, námořní, ponorkovou). Je to ale pochopitelné. Je na velmi vysoké úrovni (přesná, obtížně sledovatelná a zneškodnitelná), relativně levná a zejména - nepotřebuje žádné piloty...
Upravil petrp (19.04.2016 09:59:24)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
An-225 Mrija bude opět v Praze
Na 10. května kolem poledne je zatím plánována návštěva největšího letadla světa, Antonovu An-225 na ruzyňském letišti. Následující brzké ráno poté odletí do australského Perthu s mezipřistáním.
http://www.planes.cz/cs/article/201060/ … 25-v-praze
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Americký kongres se zajímá o obnovení výroby F-22A Raptor
Výbor pro ozbrojené síly Kongresu (House Armed Services Committee) zaúkoloval americké letectvo k vypracování studie o možném obnovení výroby stíhaček F-22A Raptor. Studie posoudí jak finanční a časové požadavky obnovení výroby F-22A Raptor, tak i dopad rozšíření flotily F-22A na schopnosti amerického letectva.
Zaujímavý kúsok (Самолёт PJ-II Dreamer.):
Viac RA-2152G
Video:
"Первый полёт самолёта PJ-II с вентиляторной СУ"(Силовая Установка)
Силовая установка — автомобильнай двигатель от «Шевроле Корвет» — GM(General Motors) LS-6 V8
388 л/с (5000об/м) с двумя импеллерами (вентиляторный двигатель).
"Prvý let lietadla PJ-II s ventilátorovým pohonom"
Pohonná jednotka — motor z automobilu "Chevrolet Corvette" — GM(General Motors) LS-6 V8
388 PS (pri 5000 ot/m) s dvoma ventilátormi.
Upravil Alchymista (22.04.2016 18:57:32)
Koncepcia, účel a výkony sú takmer rovnaké ako u českého UL 39 Albi.
Akurát je pomerne dosť ťažký - až 1380kg, prázdny 986kg, čiže tri krát ťažší ako Albi a zhruba o meter dlhší a širší.
Záznamy z letov PJ-II Dreamer
august 2015
IMHO Albi je technologicky a pohonne vyspelejší, ale slabý pohon a silné váhové obmedzenie jeho výkony dosť zrážajú - v takejto dvojmotorovej variante by mohol byť výkonovo o dosť zaujímavejší.
Solární letoun doletěl po třech dnech z Havaje do Kalifornie
Letoun na solární pohon Solar Impulse 2 úspěšně doletěl do Kalifornie, kde následně přistál. Piccard a jeho krajan André Borschberg zahájili cestu kolem světa loni v březnu v Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech. Stroj na cestě kolem světa po dosednutí na pevnou zem dokončil tři dny trvající devátou etapu zahájenou na Havaji.
- Přistání byl nicméně nucen kvůli silnému větru o několik hodin odložit.
- po přehřátí zničil baterie
- cílem projektu je propagace solární energie. Letoun Solar Impulse 2 nenese ani kapku pohonných hmot.
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik … ornie.html
Předesílám, fandím novým technologiím. Protože se u takovéhoto projektu všichni ohání ekologií, neodpostím nějaké to ekonomicko/ekologické ALE:
- Celou cestu kolem půlky světa letěli více než rok, to by se snad dalo zvládnout i na kole...
- Jaká byla ekologická zátěž takovýto letoun vůbec vyrobit?
- Jaká je jeho ekologická hodnota při nutnosti po pár dnech vyměnit baterie?
- Jaká je do budoucna jeho skutečná a prakticky využitelná hodnota?
- Kolik to celé stálo (ekologická doprava dvou lidí), v porovnáním s jinými způsoby dopravy?
Upravil petrp (24.04.2016 08:15:56)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Keby sa takto pýtali Blériota... Vlastne sa aj pýtali. Čo odpovedal Blériot neviem, ale odpoveď dejín je dúfam jasná.
Jenže to srovnání s Blériotem trochu pokulhává - tam šlo o zcela nový způsob dopravy, tady jde pouze a jen o snahu o jiný pohon...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
A novú "ekologickú niku" v možnostiach lietajúcich aparátov...
Napríklad pre "pseudogeostacionárne" rádiové vysielanie/spojenie pomocou extrémne výškových a extrémne vytrvalých "vetroňov" s elektrickým pohonom.