To je zajímavá myšlenka, uvažoval jsem pouze využití v dopravě. Ale pokud bude kroužit dostatečně vysoko, bude mít trvalý přísun denní energie (bude nad mraky). A pokud bude kroužit v relativně malých kruzích, bude to ze země vypadat jako jeden bod. Hmm, to si zaslouží
Upravil petrp (24.04.2016 08:41:58)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Môžeš to využiť aj ako retranslátor - pri výške letu 18km je pravý horizont vzdialený ~480km, pri výške letu 20km niečo nad 500km - v podstate ti to nahradí troposférické stanice najmenej na diaľky do 800km.
Podobne môžeš uvažovať aj o využití na diaľkový prieskum a sledovanie zeme - prípadne i počasia.
"Vyšplhať" by sa to mohlo najmenej do 18-20 tisíc metrov, možno až do 22 tisíc, pritom to poletí pomaly (150-250km/h), takže môžeš snímkovať aj s relatívne dlhými časmi (a teda cez zložité filtre) a rýchlostné rozmazanie bude malé aj bez kompenzácie. Pritom by to lietalo oproti družiciam relatívne nízko - takže vystačí aj s jednoduchšou, ľahšou a hlavne lacnejšou optikou. Pritom doba pozorovania je prakticky neobmedzená v porovnaní s 1-3 minútami u družice.
Operatívne to môžeš nasadiť v jednotkách hodín - pri rýchlosti 200km/h je prieskumný/pozorovací/retranslačný stroj nad ľubovolným európskym štátom na mieste určenia do 8 hodín, v rámci Európy najneskôr do 24 hodín.
Myslím že podobný zámer využitia má US armáda nad krajinami ako Irak a pod. kde bude lietadlo slúžiť na neustále sledovanie a prieskum činnosti a pohybu na kontrolovanom území plus k tomu tam bude tá retransmisia signálu a je z toho ideálny vojenský stroj.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Však ano, vojaci po tom siahnu prví - vlastne už siahli.
Myslím že podobný zámer využitia má US armáda nad krajinami ako Irak a pod. kde bude lietadlo slúžiť na neustále sledovanie a prieskum činnosti a pohybu na kontrolovanom území plus k tomu tam bude tá retransmisia signálu a je z toho ideálny vojenský stroj.
To solární letadlo letělo z Havaje do Kalifornie po větru a větry jsou ve stratosféře dost rychlé.
Nad Irákem by se takové letadlo neudrželo, vítr by ho odfoukl.
Když zvířata získají svobodu, k moci se dostanou svině. - George Orwell
Češi jsou šmejdi, rozeserou všechno. - František Ringo Čech
Při té poslední, během letu z Japonska na Havaj, se po přehřátí zničily baterie. Právě tato pět dní a nocí trvající téměř 9000 kilometrů dlouhá etapa se zapsala mezi rekordy jako nejdelší nepřetržitý sólový přelet.
Nepisou jak se AKU znicily, mensi kapacita? Kdyz na panel pere slunce tak na nem neudrzim ruku. Asi i v letadle maji horko.
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik … ornie.html
Na svém povrchu má 17 248 fotovoltaických článků, které s pomocí lithiových baterií dodávají energii čtyřem motorům.
http://www.tyden.cz/rubriky/veda/techno … 80645.html
Baterie stárne, tedy ztrácí maximální kapacitu nehledě na to, jestli je nebo není používána (již od výroby). Rychlost tohoto stárnutí se zvyšuje s vyšší teplotou, vyšším stavem nabití, a vyšším vybíjecím proudem/zatížením.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-i … l%C3%A1tor
O pohon letadla se starají čtyři elektrické motory o výkonu 13 kW/motor. Průměr vrtule je 4 metry. Maximální cestovní rychlost 140 km/h, max. letová hladina 12 000 m.
http://www.hybrid.cz/solarni-letadlo-se … -zemekoule
Baterie se ještě víc než stárnutím a vyšším stavem nabití, to si každý pohlídá a to stárnutí trvá roky, ničí přílišným vybitím. To jde naopak rychle, takto se dá zničit baterie i jedním použitím, když se vybije moc.
My vapeři e-cigaret dobře víme, že přílišným vybitím baterií ty baterie ničíme. Ztracejí kapacitu a roste jejich vnitřní odpor, takže po přílišném vybití při dalším používání dávají menší proud a ještě ne tak dlouho. Když se vybije opravdu hodně, tak se vlastně vůbec nedá nabít. Přílišné vybití může být pro takovéto letadlo osudné. Vůbec se nedivím, že ty baterie po rekordním letu vyměnili. On už ten dolet při rekordní délce při klesajícím napětí baterií mohl být docela adrenalínový zážitek. Cíl nějak ne a ne a výkon pomalu a nezadržitelně klesá. Ochranu před přílišným vybitím tam pochopitelně mít nemohli, aby jim to vypla a náhradní baterie v kapse si taky dovolit nemohli. Taky se za letu hůř mění než v e-cigu na zemi. Takže už za letu věděli, že budou potřebovat baterie nové. Ve skutečnosti se nejspíš těšili na to, jak půjdou kupovat nové baterie. Druhá varianta, že je potřebovat nebudou, byla daleko horší.
Sestřely a havárie na území republiky
http://www.leteckabadatelna.cz/havarie-a-sestrely/
Mnozí nedoletěli
Mapa s místy, kde zemřeli českoslovenští letci RAF
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi … 9J9xwG27dg
Upravil QVAK (12.05.2016 20:31:42)
Historický bombardér B-29 Doc získal certifikát letové způsobilost FAA
http://www.aeroweb.cz/clanky/5001-histo … bilost-faa
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz