Ruský "mávajúci" stroj {Российский махолет} - prvý lietajúci stroj s mávajúcim krídlom
Hmotnosť 30 kg
Vytrvalosť 40 minút
Dĺžka štartu / pristátia 10m
http://www.facebook.com/rarok2/
Celý let z palubnej kamery
Zaujímavý udelátor, hlavne hmotnosť a a rozmery sú "úctyhodné", o rád väčšie, ako u iných podobných udelátorov.
Vyzerá to komplet na "lamináty"... K tomu samozrejme kovový motor a zrejme aj prevody, krídlo bude zrejme komplet nekovové. Na videu sa tam mihne schéma krídla - zaujímavý kúsok, vyzerá to, že využívajú torzné skrútenie jediného nosníku vplyvom aerodynamických síl...
Z hľadiska rádiolokačného odrazu to bude dosť divoký cieľ, výrazne meniaci RCS pri pohybe krídla. To ho na jednej strane môže ľahko prezradiť, ale zasa na druhej strane taký cieľ automatika držať dosť blbo - v jednom impulze rádiolokátoru bude byť odraz zreteľný, a vzápätí môže byť až "neviditeľný". Viac sa k tomu zatiaľ povedať neviem.
Těžko říct, otázkou je, jaká je jeho konstrukce (materiály, spoje, mechanika křídel atd...). Moc velký asi nebude...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
PILOT JAPONSKÉ LETECKÉ SPOLEČNOSTI PŘEDVEDL OHROMUJÍCÍ VERTIKÁLNÍ START
Pilot japonské letecké společnosti All Nippon Airways předvedl vertikální start dopravního letadla Boeing 787 Dreamliner.
Pekne to zdvihol...
a po pristátí šla mašina zrejme na revíziu...
Pekne to zdvihol...
a po pristátí šla mašina zrejme na revíziu...
Ale kdeže.
Žádný extrémně náročný manévr, při kterém by byly překročeny bezpečnostní násobky nepředvedl.
Jedná se o Promotion video - byť velmi dobře udělané a sestříhané.
- neletěl s tím "pilot japonské společnosti" ale zalétávající piloti Boeingu ... je to uvedené na úvodním titulku
- protože je to Promo video, byla mašina prázdná a určitě jen s minimem paliva = vzletová hmotnost cca 126 tun namísto maximálních 253 tun. Tah motorů cca 64 tun = hodně přemotorováno
- "kolmá svíce" při startu je zabírána zepředu = výrazné zkreslení. Úhel počátečního stoupání odhaduji tak na 60°, a to musí zvládnout jakákoli moderní dopravní mašina
- zatáčky jsou impozantní, ale opět natočeny tak, aby vypadaly razantnější než jsou ... POZOR to nic nemění na faktu, že je to výborně ovladatelné letadlo - a navíc krásné.
- všechny manévry jsou sice uchvacující, ale žádná velká Géčka při nich nenastávají
- B787 je "počítačové letadlo", jakýsi dron s operátorem shodou okolností na palubě . Palubní počítače nedovolí pilotovi žádný manévr, který by byl mimo letovou obálku - pokud by jej chtěl udělat, jednoduše pilota "odpojí".
Závěr - krásné záběry a krásné promo Boeingu
(Sorry jestli jsem někomu zkazil radost )
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
Pořádné éro to dotáhne do konce - a není o mnoho menší
PS: Něco podobného předvedl tento týpek i v Hradci na leteckém dnu, málem mi spadla čelist až na zem...
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz