AK - Aktuální konflikty

Konflikt na UkrajiněSýrieIrákJemenAfghánistán • Aktuální konflikty a války po celém světě.
  • Přihlášen jako bacil
  • Poslední návštěva: Dnes 03:50:38
  • Schránka je zaplněna z 2%

#31 17.07.2016 08:52:21

PoloSVK
Přispěvatel
Místo: Prievidza
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 78

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Moja posledná poznámka k téme...
  Ak by WZ zaútočila podľa scenára na "Palbe" ( upozorňujem- CELÁ WZ ), tak si myslím, že NATO po prvotnom pokuse zastaviť útok jednoducho "vykrváca" a nebude už schopné postaviť reálnu silu medzi Rýn a Lamanšský prieliv. Preto tie taktické JZ.... Hralo by sa o čas.... to, že prestane existovať niečo ako ČSĽA je vec iná. Strategicky sme boli "kanonenfutr". A bavíme sa o PLÁNE, nie o skutočných schopnostiach jednotlivých armád štátov WZ.

Len by to netrvalo 30 hod. ale 8-12 týždňov....

Upravil PoloSVK (17.07.2016 08:54:45)

#32 17.07.2016 13:55:54

Hektor
Přispěvatel
Registrován: 14.01.2016
Příspěvky: 141

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Mirek58 zrovna ta Mi-6 a asi aj Mi-26 existovala aj vo verzii na prevoz paliva.
Na Palbe.cz bola diskusia okolo OMS a tak si aj predstavujem pôsobenie T-80

#33 17.07.2016 20:51:29

Mirek58
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.148

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Hektor:
Převézt PHM vzduchem je moucha, ale jde o další náležitosti, jako je vybavení stáčecích bodů, výdejen PHM, meziskladů, čerpadel atd.
Zde se bavíme o doplnění paliva celých vyšších jednotek, teda tisíců vozidel a to nelze doplnit v nějakém přijatelném čase bez tohoto vybavení.

Tento problém řešili třeba Němci v době 22.6.1941 tak, že své tanky ve výchozím postavení doslova obložili kanystry s benzínem, získali jeden den provozu navíc.
V dalším období tankové jednotky byly doprovázeny OT s  á 3 000l paliva, opět zisk 1dne provozu plus.
Ale stejně, Guderian po projetí cca 200 km vzd. čarou se musel zastavit v Orlu bez paliva( mimo jiné vlivy) a čekat na doplnění.

Tedy co dokážu odhadnout, tak první bod doplnění paliva pro útočící svaz je kolem 200km od původní čáry obrany.


Vím, že nic nevím.

#34 18.07.2016 18:48:33

woxia
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 1.079

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Mirku, nechtěla jsem tady už reagovat, ale na Tebe to zkusím.

Proč říkali T-80 američané Mickey Mouse? (Už jsem to tady dávala)
Udává se, že v hlavní interní nádrži má 850 l paliva - dojezd cca 350 km. Ale T80 může mít palivo i v prostorech pro munici, pak se zvýší interní množství paliva na 1140 litrů.
Externí palivo - 2x 400 l, celkem tak veze cca 1800 litrů paliva - samozřejmě, kvalita paliva má také velký vliv na dojezd.
Takže se posouváme velmi konzervativně na cca 400 km na první tankování.
Kromě toho, asi si každý dokáže představit, co dokáže ušetřit na logistice jedna nezničená/obsazení benzínová pumpa se standardem 4 x 25 m3, nebo v podstatě stačí vysát nádrže vozidel, na které narazí...

Další věci je, jak NATO mělo koncipovány jednotky a tři pásma, hlavní na Rýně.

Jak tady bylo řečeno, že proti TOWům a dalším střelám nemají šanci, tak bych chtěla upozornit, že T-80UK (velitelské tanky) byly již tehdy vybaveny systémem ŠTORA.
Jak ale probíhala komunikace mezi velitelským a ostatními tanky, jaká byla organizace spolupráce a velení, to doopravdy nevím, ale myslím, že na to jsou tady mnohem lepší odborníci a znalci než já.

Ohledně těch min prorážejících 140 mm, tak T-80 (vyšší verze nevím) na spodku korby má tyto parametry:
180-240 mm KE and 300-380 mm HEAT

Vize, že protiútok Varšavské smlouvy bude vypadat asi takto,  je podle mne poněkud nerealistická:

spoiler

Adds_1Div__to-SOV__1GTA.jpg

Upravil woxia (19.07.2016 13:59:18)

#35 18.07.2016 19:35:40

Mirek58
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.148

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Vypočítávat teoretický dojezd je chválihodné.
Praktický dojezd se  ovšem dost podstatně liší.
Je to v terénu děleno v ideálním případě 2 a v praxi spíše 3.
A jen tak na potvrzení, v případě konfliktu měli PHMáci ( "hadice"- Brigády potrubní dopravy PHM) stavět linku ( pokládat potrubí pro palivo )právě do prostoru Norinberka. To se cvičilo do zblbnutí.


Vím, že nic nevím.

#36 18.07.2016 20:44:10

Mauler
Specialista
Registrován: 08.03.2015
Příspěvky: 954

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

woxia napsal:

Ohledně těch min prorážejících 140 mm, tak T-80 (vyšší verze nevím) na spodku korby má tyto parametry:
180-240 mm KE and 300-380 mm HEAT

T80tka má dno korby opatřené vrstveným pancířem???????????? Je k tomu nějaký link? Při váze do 45 tun je to světový unikát tak silné dno korby nemá v základu žádný MBT ani dnes bez přídavného urban kitu proti IED.Není to spíš čelní odolnost šikmého spodní plátu korby?

A co se týče Štory vs TOW je problém v tom že ani T80UK neměl radar který by raketu co přilétá zachytila pokud se nepoužil laserový dálkoměr(senzory na ozařování laserem byly ve výbavě tanku) tak ani nevěděla posádka z jakého ůhlu na ně něco letí a tudíž Štora byla účinná jen pokud byla natočená ve směru odpalu TOWU z boku nebo ze zadu nefungovala a ani neměli nijak možnost jak to zjistit že na ně letí ATGM jedině že by je varoval někdo rádiem kdo by  viděl odpal a nebo by se snažily pokrýt všechny ůhly štorou při postupu s více tanky ale na to asi nebyla zas tolik rozšířená....

Upravil Mauler (18.07.2016 21:00:57)

#37 19.07.2016 09:50:04

woxia
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 1.079

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Mirek58: Nepočítám teoretický, počítám teoreticky možný.

GTF1000F turbína 318 g/kW za hodinu.
Z toho nám vychází maximální spotřeba při maximálním výkonu 323 litrů nafty za hodinu.
Tank má s přídavnými nádrženi 1840 litrů paliva, tj. je schopen provozu více než 5 hodin a 30 minut na maximální výkon.
Dojezd na maximální výkon při rychlosti:
80 km/h 440 km

spoiler

70 km/h 385 km
60 km/h 330 km
50 km/h 275 km
40 km/h 220 km
30 km/h 165 km
20 km/h 110 km

Dojezd při využití výkonu v průměru 50% při rychlosti:
80 km/h 880 km

spoiler

70 km/h 770 km
60 km/h 660 km
50 km/h 550 km
40 km/h 440 km
30 km/h 330 km
20 km/h 220 km

Takže teď si může každý vybrat hodnotu jaká se mu líbí, tj. jestli v tak rovinatém (převýšení jednotky m) a nebažinatém terénu s velkým podílem kvalitních komunikací a obdělávaných ploch ujedou do prvního tankování např. 200 nebo 300 km (a také se zamyslet, proč byla rychlost kolony na komunikaci nacvičována na 40 km/h, jak zde bylo psáno).

Ohledně té žíznivé spotřeby - sovětské jednotky ve východním Německu s T80U vykazovaly dvakrát až třikrát vyšší spotřebu než jednotky v SSSR.

spoiler

Z toho důvodu byl velký tlak na snížení spotřeby a proto turbína GTF1000F a následně GTD 1250 mají mnohem nižší spotřebu než původní typ a to nehledě na přídavný motor, který při zastávkách a malé rychlosti přebírá pohon vozidla a dramaticky tak snižuje spotřebu, což se potvrdilo při reálných srovnávacích zkouškách s T80UD, tj. vybaveným dieselem.
Nevím, jestli sovětské velení a vývoj započítávalo rozsáhlé rozkrádání pohonných hmot a jejich šmelinu - paradoxně to tedy přišpělo k vývoji nejúspornějšího turbínového motoru.

Ještě poznámka k tomu potrubí k Norimberku jako předpokládané první tankovací stanici - máš zde velmi rozmanitý a výškový terén a nasazené tanky T72, nehledě na velké soustředění jednotek NATO v tomto směru.



Mauler: K tomu pancéřování podlahy - hodnotu můžeš dohledat a vyvrátit, já se o to dál přít nebudu a budu ráda za přesnou hodnotu.
Co si pamatuji, tak tam bylo ještě uvedeno, že např. z důvodu neporušenosti homogenity spodního pancíře byla i např. sedačka řidiče upevněna shora.

A k tomu navádění TOWu - samozřejmě minimálně na velitelských tancích k tomu tam měli "ptačí budku" - viz vlákno o Sýrii - s falešnými infra signály.
A kdy jsi tvrdil že daný typ TOWu je pouze cvičná munice - ano, samozřejmě - cvičná munice musí být vyrobena dříve než ostrá, pokud se na nový typ mají vůbec vycvičit jednotky a nevypadat jako opičáci, co dostali kalkulačku do ruky.

Upravil woxia (19.07.2016 14:01:42)

#38 19.07.2016 13:17:24

Mauler
Specialista
Registrován: 08.03.2015
Příspěvky: 954

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

woxia - Tu hodnotu pancéřování dna korby sem hledal dlouho a nenašel,jediné co sem našel v té souvisloti je že byla obložena navíc protistřepinovou vrstvou z aramidu jako přídavná ochrana,nicméně ve výbavě T 80 je přední zástěra která má aktivovat předčasně protidnové miny tak si asi moc jistý v kramflecích nejsou že by dno odolalo tudíž důvodně předpokládám že deklarovaná odolnost by nestačila na ochranu a je nižší jak 140mm HEAT.Ta sedačka  a zavěšení je kvůli komfortu řidiče aby se nepřenášely vibrace při jízdě přímo na jeho tělo,ČR kvůli tomu měnilo způsob uchycení sedaček taky, a ptačí budka na T80 je nesmysl, v IR spektru by svítily jak maják a viděl by je každý letoun - vrtulník 10tky kilometrů daleko což je hodně kontraproduktivní když chtějí přežít co nejdéle......

Tady jsou ty zástěry krásně vidět na videu

edit jediná budka která tam mohla být je radar pro APS Arena ale ta přišla později jak 1989 http://fofanov.armor.kiev.ua/Tanks/EQP/arena.html

Upravil Mauler (19.07.2016 14:38:21)

#39 19.07.2016 14:56:28

woxia
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 1.079

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Já se o té ptačí budce nehádám, prostě jsem ji našla na nějakém ruském serveru, kde bylo dost dobré pojednání a proto tomu nemám důvod nevěřit.
Pokud se také nepletu, určitě byla také vybavena vypínačem. Kromě toho, pracovala pouze ve spektru IR TOWu.

V otajněných materiálech NATO (z roku 1990 - www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a221289.pdf ) jsem našla schémata výcviku obrany která začínala nejvíce 2.000 m od čelních útočících jednotek. Takže velitelský tank mohl rozkázat zapnout rušiče, když např. dostal od průzkumu echo nebo když sám usoudil že je to třeba. Také nevím, jak se v termálním zaměřovači projeví odpal či let TOWu, takže by stačilo na to, aby velitel zapnul rušičku, pokud letí z toho směru, kam má zaměřovač nastaven.

Byla jsem také překvapena, že ty odtajněná schémata NATO absolutně nepočítají, že T-80 vedou boj na 4 km.

K těm dnovým minám a zástěře - určitě je lepší, ať cokoliv vybuchne před tankem než pod tankem, protože nic nevydrží věčně (tj. jednu dvě miny přežije, ale třetí už ne), zvláště stačí-li tak jednoduché zařízení na jejich likvidaci oproti KMT-6, KMT-7, KMT-8. Pokud po tom chceš pátrat dál, tak zkus hodnoty prototypů nebo následných typů, tam toho bude třeba více.

Jinak se mi moc nezdá, že by rozdíl v těch vibracích dna a korby byl až tak velký, ale je to jen můj dojem vycházející z toho, že tlumení polonáprav je uchycené na boku podvozku.

#40 19.07.2016 15:41:20

woxia
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 1.079

Re: T-80, T80U, T-80BK - tanková stíhačka aneb v Normandii za 30 hodin

Mauler napsal:

edit jediná budka která tam mohla být je radar pro APS Arena ale ta přišla později jak 1989 http://fofanov.armor.kiev.ua/Tanks/EQP/arena.html

Chtělo by to vidět spíše T-80UK.

Když se NATO dostalo díky Jelcinovi přímo k tankům T-80U a T80UK, samozřejmě si je za tu hubičku otestovali (logické je, že se tím veřejně nechlubí a takové testy těžko odtajní, ale zveřejní informace nepřímo):

Your task force’s mission is to attack along Axis Mustang to seize OBJ Patton and destroy elements of the 152nd MRR in order to gain depth for the defense and prevent the enemy from attacking into 2nd BCT’s northern flank. Your company team attacks with steady momentum and sets its support-by-fire positions. You observe the enemy in his BPs that your S2 had accurately templated, and order your Bradleys to target their TOWs on the enemy T-80s at a range of 2.5 km. They engage, and impact with a cloud of fire and smoke, but to your amazement, they have no effect. The enemy BMP-3s and T-80s immediately engage your positions with their laserguided AT-10 and AT-11 missiles. Your Bradleys and a few tanks are hit and your team is being attritted at an alarming rate. How is this possible? Why were the TOWs ineffective?
Zkráceně:
Vystřelili jsme na T80 TOWy z 2,5 km, ale jen se kolem nich zakouřilo a nic se jim nestalo, naopak jsme dostali bleskově totálně na prdel.
Kurva, jak je to možné?

V materiálu je také uvedeno, že systém DROZD v Afghánistánu měl více než 80% účinnost.
A to tam SSSR natahal jen staré tanky, jako T-55...

Rychlá odpověď

Zadání zprávy k odeslání

Zápatí

Založeno na FluxBB