Treba sa na to pozrieť s historickou perspektívou 80. rokov - kolona sovietskych tankov v NDR idúca po vojenskej poľnej ceste na strelnicu ostentatívne predbieha dvojicu landroverov "spojeneckej monitorovacej misie" idúcich po paralelnej verejnej betonke...
Alchy, já rozumím, proč se mu tak říkalo v 80-tých letech ... ale v roce 2016
Takže opět:
1) Buď mají Rusové tolik peněz, že nevědí co s nimi
nebo
2) Fakt se nás tolik bojí, že investují do armády víc, než původně předpokládali (původně byly T-80 učeny k vyřazení)
A varianta 2. mne fakt děsí
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
Němec zas vystrkuje rohy, takže ano, 2. lehce panikaří. V případě napadení německem a jejich podržtašek, mezi které patříme bohužel i my, musí mít na hranicích zastavující konvenční sílu, nebo aspoň ostrašující.
Zatímco USA změnily z přímého kursu konfrontace s Ruskem, tak ti evropští, co šílí z Trumpa, zřejmě chtějí ukázat svoje zoubky, že "nejsou na odpis". Ty pošahané severské republiky navíc budou dělat kraječky německým trenýrkám.
Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)
Po instalaci silnějších dieselů do T-90 a následně i T-72B3 (verze 2016) již mezi rychlostí T-80 a T-72/90 jak na silnici tak v terénu není podstatný rozdíl.
Já říkám, že technickým věcem moc nerozumím, ale otázka je, jestli v sibiřských zimních podmínkách je turbína mnohem výhodnější než diesel.
Možná je to blbost, ale pokud si vezmu tiché rozlehlé pláně a teď se tam ozve dunivý zvuk dieselu který se nese na kilometry daleko, oproti neslyšné turbíně kterou pár kroků od ní není slyšet, tak které tankové jednotky - ty s T-80(2017) nebo s T-72(2016) budou mít zásadní strategickou výhodu?
Startování a provoz při nízkých teplotách. Bylo to zmiňované jako silná výhoda T80 již ve starších článcích.
+ opravdu vícepalivový motor který spapá i nekvalitní palivo ale tím to končí pak začínají jen nevýhody,vysoká spotřeba,malý točivý moment,demaskující příznaky v IR spectru které jsou větší jak u jiných motorů - zvlášť v chladném prostředí to bude o to víc markantní,nevím jak je to řešené u T 80 ale u Abramsu je pro pěchotu životně nebezpečné schovávat se za tankem,když přidá řidič plyn tak je z nich uzenáč a k tomu orestovaný díky teplotě výfukových plynů,další nevýhoda v ůtoku.....
Upravil Mauler (19.11.2016 02:46:59)
Ale já nerozporuji výhody/nevýhody turbíny/dieselu.
Podivuji se nad změnou přístupu Ruska a přemýšlím o jeho důvodu.
Proč se revokovalo původní rozhodnutí o úplném vyřazení T-80 z aktivní služby?
1) není dost T-72B pro up-grade na T-72B3M ... Proč?
- technický stav uloženek je horší než se předpokládalo
- původní T-72B určené k upgradu jsou potřeba jinde ... např. pro syrskou armádu k pokrytí jejich ztrát
2) T-72B3M se v realu ukázaly horší, než se předpokládalo, a tak se jich bude modernizovat méně a "zkusí se jiná cesta".
Sem patří i ony "výhody turbín na Severu" ... po přezbrojení severských tankových jednotek na T-72B3 se mohlo ukázat, že se sem nehodí, a že T-80 s turbínou budou lepší volbou.
3) T-14 bude mít signifikantní zdržení, a tak je nutno najít dočasné řešení. Důvod?
- technický ... při armádních zkouškách se našly zásadní nedostatky
- finanční ... na potřebný počet T-14 nejsou finance a tak se jejich zavádění ještě více zbrzdí, aby se finance ušetřily pro up-grade T-80
4) Politická situace ve světě je horší než se očekávalo a velký konflikt hrozí více. Proto je nutné posílit armádu více než bylo původně v plánu, bez ohledu na finance.
P.S. Nic z toho ale nevysvětluje, proč dnes nazývat T-80 "tankovou stíhačkou" ... snad jen fakt, že má proudový motor
Upravil Skeptik (19.11.2016 08:24:47)
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
Diesel taky papá všechno, akorát pro benzín jsou potřeba menší trysky. Nové ruské tanky jsou zařízené, aby mohly papat benzín, naftu i petrolej.
Když zvířata získají svobodu, k moci se dostanou svině. - George Orwell
Češi jsou šmejdi, rozeserou všechno. - František Ringo Čech
Já bych v té dislokaci ,,turbinnych,, na Sibiři nehledal nic zvláštního. Možné vysvětlení je jednodušší než by se mohlo zdát viz poslední věta:
,, Své schopnosti ukázaly tanky T-80, když se ,,jakoby náhodou,, při jednom cvičení vyskytl prapor jmenovaných strojů na dálnici do Berlína a uháněl shodnou rychlostí zájezdových autobusů a osobních vozidel. A toto ,,představení" proběhlo v době, kdy byly tyto tanky evidovány v kategorie supertajné. V okamžiku zavedení do výzbroje byl tank T-80 pravděpodobně hodnocen jako nejmodernější a nejúčinnější tank světa. Vychvalována byla zvláště jeho rychlost a možnost rychlého zapojení do akce po zastavení turbíny. Jediným problémem bylo přehřívání turbíny v horkém klimatu, proto jimi nebyly vyzbrojeny tankové útvary sloužící na jižních hranicích Sovětského svazu.
„Všechno, co neexistuje, funguje perfektně. A naopak.“
co dodat. Asi někdo si čte AK.
Ruské ministerstvo obrany má v plánu opět zprovoznit a upgradovat některé z uskladněných hlavních bitevních tanků T-80BV, podle zdroje z ruského obranného průmyslu.
Modernizované T-80BV MBTs budou vybaveny systémem řízení palby Sosna-U (používá ho T-72B3 a T-90), aktualizovaným energetickým generátorem a startérem motoru, pokročilým reaktivním pancířem (ERA). Modifikované T-80BV budou vhodné pro klimatické podmínky Arktidy, Dálného východu a Sibiře, uvedl zdroj.
http://www.securitymagazin.cz/technolog … 53727.html
Upravil martanus (19.11.2016 11:55:08)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz