Co si matne pamatam, tak zachytna siet na LL sluzi aj na mozne nudzove zachytenie lietadla ktore na LL nepatri a pilot/posadka nema inu moznost zachrany. Napriklad nudzove zachytenie mensieho sportoveho/osobneho lietadla (typi cesna a pod.) niekde na mori kde pilot nema inu moznost na nudzove pristatie.
nosce te ipsum
Bóóóže
Tohle už fakt patří do vtipů
LL operují stovky mil od pobřeží - co nejdál od letadel z pozemních základen.
Proboha, co by tam dělala sportovní Cessna
Záchytné sítě jsou tam buď pro případ, že dojde k poškození záchytných lan, případně pro příjem poškozeného letadla. Proto nevadí, jejich vztyčení nějakou dobu trvá.
Na pozemních letištích je to jiné. Tam opravdu existují systémy pro záchyt letadla, u kterého hrozí tzv. overrun.
Jsou de-facto dvojího typu:
1) buď záchytné sítě na prudce se vztyčících stožárech ... dost primitivní a brutální způsob většinou končící poškozením letadla. Využívají se pouze na vojenských letištích.
2) mnohem sofistikovanější způsob jakéhosi "rollstopu" ... nazývá se to EMAS. Jde o dojezdovou dráhu že speciálního porézního betonu, který unese člověka i osobní auto, ale pod letadlem se boří a tím ho zastaví.
A ještě k té ztrátě MiGu. Pořád vaříte z vody na základě nějakého novinářského článku, který citoval "nejmenovaný" zdroj
Uvědomujete si, že vše mohlo být úplně jinak?
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
Bóóóže
Tohle už fakt patří do vtipů
LL operují stovky mil od pobřeží - co nejdál od letadel z pozemních základen.
Proboha, co by tam dělala sportovní Ce7ssna
Záchytné sítě jsou tam buď pro případ, že dojde k poškození záchytných lan, případně pro příjem poškozeného letadla. Proto nevadí, jejich vztyčení nějakou dobu trvá.
Na pozemních letištích je to jiné. Tam opravdu existují systémy pro záchyt letadla, u kterého hrozí tzv. overrun.
Jsou de-facto dvojího typu:
1) buď záchytné sítě na prudce se vztyčících stožárech ... dost primitivní a brutální způsob většinou končící poškozením letadla. Využívají se pouze na vojenských letištích.
2) mnohem sofistikovanější způsob jakéhosi "rollstopu" ... nazývá se to EMAS. Jde o dojezdovou dráhu ze speciálního porézního betonu, který unese člověka i osobní auto, ale pod letadlem se boří a tím ho zastaví.
A ještě k té ztrátě MiGu. Pořád vaříte z vody na základě nějakého novinářského článku, který citoval "nejmenovaný" zdroj
Uvědomujete si, že vše mohlo být úplně jinak?
Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava
Alchy,je také ťažké uznať,ze si sa možno mylil? MiG 29 má pitotku vpredu,taká ta dlhá tyčka na radome, ta by sa ťažko ulamovala. Okolo lietadiel som sa síce nemotal,ale určite rozoznam B737 od MiG 29. A to aj podla zvuku motorov.Chodili totiž zo Sliaca nad nás cvičiť.
Memento Mori
si to nepochopil
je odolnosť a odolnosť. Jedna vec je zosilnenie konštrukcie pre prevádzku na lietadlovej lodi - podvozok, záchytný hák a príslušná štruktúra draku, a tak ďalej... Druhá vec je, že z trupu lietadla trčí množstvo anténok, snímačov, krytiek... ktorých poškodenie je pri zachytení do "siete" veľmi pravdepodobné (sú to len zvislé popruhy medzi dvomi hlavnými lanami, nie skutočná sieť). A príklad s B737 som dával preto, žedobre ukazuje že i zdanlivo "malé" a "bezvýznamné" poškodenie môže mať za následok veľmi komplikovanú opravu. U stíhacieho lietadla napríklad závesníky - trčia pred krídlo, takže fungujú ako zarážka pre popruhy kĺžúce po nábežnej hrane... A teda pôsobiace sily, ktoré nie sú práve malé a po sa skoncentrujú práve do upevnenia závesníkov - predná časť trupu lietadla prebehne cez popruhy a zachytený je predný podvozok (zdvihnutým spodným lanom rollstopu) a potom sa popruhy zachytávajú práve za vnútorné závesníky a vylamujú ich smerom von.
Tá migina by samozrejme asi nebola schopná okamžite ďaľších letov a musela by ísť na nejakú kontrolu a opravu ale aby bola zrelá do šrotu,to sa mi nezdá,pretože v takom prípade by asi ani sieť nepoužívali a netrénovali, pretože si myslím že pre pilota je možno bezpečnejšie sa katapultovať ako skončiť v sietí v ktorej môže lietadlo aj vybuchúť od nejakého poškodenia.
Je zase pravda môže byť zmenený prístup ku konštrukcii ale Mig-29 je stará (odolná ?) konštrukcia a napríklad ten Grippen už môže byť chrastítko.Neviem prečo bol ten Grippen v Čáslavi taký zdevastovaný,či sa prevrátil alebo len "olámal" ale napríklad tá prevrátená Su-34(spred dvoch rokov)vyzerala relatívne kompaktne a neolámane.
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Sú lietadlá, ktoré sa do siete chytať nesmú vôbec, napríklad F-16 - láme sa predná noha, mašina naberá sacákom zem a následne prebehne kabínou motor... Preto majú F-16 záchytný háka a laná na konci dráhy - a v prípade hrozby vybehnutia z dráhy bokom alebo na konci je povinná katapultáž.
F15 myslim tiez... Holt krehke zapadne stroje. Ruske to este len caka, najma s prichodom bakelitovych kridel a vsetkeho mozneho ...
EDIT: Ojojjoj... dajako sme sa odchylili od temy RF lode ( a zachytne siete na lodiach) . Bude zle
Upravil Tomas BB SK (25.11.2016 23:18:15)
nosce te ipsum
Tá migina by samozrejme asi nebola schopná okamžite ďaľších letov a musela by ísť na nejakú kontrolu a opravu ale aby bola zrelá do šrotu,to sa mi nezdá,pretože v takom prípade by asi ani sieť nepoužívali a netrénovali, pretože si myslím že pre pilota je možno bezpečnejšie sa katapultovať ako skončiť v sietí v ktorej môže lietadlo aj vybuchúť od nejakého poškodenia.
Je zase pravda môže byť zmenený prístup ku konštrukcii ale Mig-29 je stará (odolná ?) konštrukcia a napríklad ten Grippen už môže byť chrastítko.Neviem prečo bol ten Grippen v Čáslavi taký zdevastovaný,či sa prevrátil alebo len "olámal" ale napríklad tá prevrátená Su-34(spred dvoch rokov)vyzerala relatívne kompaktne a neolámane.
Ten Gripen z dalky vypadal OK. Neprevratil se. Oni tam meli Gripeni nejake cviceni, z nekolika statu. Ukazali start jeden za druhym, stoupani hned od zeme tak 45%.
Mluvil jsem tam s technikama, rikali ze jak letadlo miri z drahy ven, tak pilot musi ven. Rikali ze kdyz mechanikovi neco upadne na kridlo, musi na kontrolu. Nesnese to zadnou deformaci, jako plech. Plech se ohne, papundekl praskne.
Nejspis se pilot pred siti katapultuje, kdyz se do site zamota, asi by se katapultovat uz nemohl. Ty ksandy by take zbrzdili sedacku. Tam je kratka vzdalenost na nejake reakce. Nekde jsem cetl ze pri pristani nejde motor na volnobeh, aby mohl znova odstartovat. Zavre plyn az chyti lano. Je to delane tak ze kdyz pilot prida plyn, tak automatika pridava se zpozdenim, plynule. Tak to mel Delfin. Jak se zvysovali otacky motoru, zvysoval se privod vzduchu tak pridaval palivo.
Prohlidni si fotky SU co tady jsou, jak maji na boku male pitotky, ty nemeri rychlost, ale obtekani letadla pri zatacce a stoupani, na co je nevim???? Ale je to tam.
Upravil Beda (26.11.2016 15:59:19)
..
Ten Gripen z dalky vypadal OK. Neprevratil se. ....
To musela byť hooodne veľká diaľka.
Vyzerá to akoby mal ulomenú kabínu.
http://www.obzorykutnohorska.cz/fotogal … otogalerie
Upravil kenavf (26.11.2016 20:06:41)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)