Těžký křižník - nesoucí letadla "Admirál Kuzněcov" 1143.5.
Nese 50 letadel a vrtulníků, 26 stíhacích letadel MiG-29K / Su-27K; čtyři Ka-27RLD; 18 Ka-27 / Ka-29 a Ka-27PS pár.
V současné době na křižníku je 14 Su-33; dvojice Su-25UTG; Deset námořní MiG-29K a čtyři MiG-29KUB.
http://politikus.ru/army/82766-admiral- … nosec.html
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Pobřežní vojska a námořní pěchota ČF a Kasp. flotily
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
LL Kuznecov a záchytná sieť
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2016/11/la … etsov.html a ten to zobral z http://takr-kiev.ucoz.com/
Viď diskusiu kde je kopec príkladov aj z iných lodí
http://takr-kiev.ucoz.com/forum/89-523-1
alebo tu kde sa preberá "katapult" ale aj siete:
http://takr-kiev.ucoz.com/forum/88-66-2
Tie stĺpy na prichytenie tam je vidieť aj teraz a sú aj v náčrtoch - ale natiahnutie samotnej siete je čistá manuálna práca ...
Kuzněcov měl záchytnou síť, alespoň podle charly015
http://charly015.blogspot.cz/2016/11/la … etsov.html
Ano, mal - a možno stále má...
z linku, čo uvádza skflanekr:
Lenže ju treba vopred "ručne" vytiahnuť, pripraviť a vztýčiť - nie je pripravená "neustále". Treba na to nejakých 20-30 mužov a minimálne tak päť minút práce.
A druhá vec - je na úrovni štvrtého lana, niekde na úrovni konca "rozbehových pásov". Takže je použiteľná napríklad na zachytenie lietadla s poruchou háku - ak sa o poruche vie dostatočne vopred, ale nie je príliš použiteľná v bežne prevádzke - zbalenie určite trvá dlhšie ako rozbalenie a aj vymotanie lietadla zo siete zaberie nejaký čas
plus pravdepodobné poškodenia lietadla... taká F-16 chytená do siete je rovno na odpis - hodne sa popísalo o pokazenom rollstope v Čáslavi - rád by som videl, ako by dopadol Grippen chytený do siete...
Tak ale Mig je o dosť odolnejsi,kor namorny,ktorý ma urcite zosilnenú konštrukciu. Takže mi vychádza,ze na pristavacej palube mali bordel a nemohli sieť vztycit a natiahnut. Že na to treba 50 ľudí a 5 minút prace je bezpredmetné. Urcite by nebol problém v kritickej situacii roztrhnute laná urezat karbinou a vyslo by to lacnejšie ako strata noveho stroja.Pre mna je to zlyhanie velitela technickeho personalu a velitela letovych operacii.
Memento Mori
Ťažko ti vysvetliť, o čo v takých prípadoch ide, keď si sa zrejme v živote okolo lietadiel nepohyboval...
Napríklad na B737 sú vpredu maličké pitotky v tvare "L", sú "z jedného kusu" slušnej ocele, asi 10cm dlhé a trčia asi 5cm z trupu, chytené prírubou a asi tuctom skrutiek. Ak by došlo k "vylomenie" - pri zachytení lanom v rollstope skoro istota - tak sa nemení len táto pitotka, ale musí sa vymeniť celá prepážka trupu s priemerom ~3 metre, na ktorú je pitotka uchytená (čož je práca, ktorá sa často nerobí ani pri GO). Iný spôsob opravy nie je "oficiálne uznaný ako oprava", takže lietadlo lieta stále "s poruchou" (čož má hlavne papierovo/právne dôsledky).
Inak ktovie či sieť nebola aj odstránená v rámci modernizácii. Lebo niekedy poškodený stroj môže narobiť väčšiu paseku pri zbytočným pristavani ako ho radšej nechať padnúť do vody a zachrániť len pilota...
Chcel by som byt Stalinom, nie preto aby som bol ako on, len by som chcel vediet, ci sa dalo konat inak....
Ťažko ti vysvetliť, o čo v takých prípadoch ide, keď si sa zrejme v živote okolo lietadiel nepohyboval...
Napríklad na B737 sú vpredu maličké pitotky v tvare "L", sú "z jedného kusu" slušnej ocele, asi 10cm dlhé a trčia asi 5cm z trupu, chytené prírubou a asi tuctom skrutiek. Ak by došlo k "vylomenie" - pri zachytení lanom v rollstope skoro istota - tak sa nemení len táto pitotka, ale musí sa vymeniť celá prepážka trupu s priemerom ~3 metre, na ktorú je pitotka uchytená (čož je práca, ktorá sa často nerobí ani pri GO). Iný spôsob opravy nie je "oficiálne uznaný ako oprava", takže lietadlo lieta stále "s poruchou" (čož má hlavne papierovo/právne dôsledky).
Toto možno nie je úplne ideálne prirovnanie,pretože by mohol byť už od začiatku konštrukcie stíhačky predpoklad že by mala byť schopná vydržať zachytenie v sieti a veci ktoré sa "odlomia" by mali byť relatívne lacno nahraditeľné.
U toho B737 nieje predpoklad zachytávania do siete a jeho pristávanie v neštandartných podmienkach by malo byť rátané ako menej časté a ak sa to stane tak je prvoradé hladisko na prežitie cestujúcich.
U stíhačky by mal byť záujem na prežitie pilota a "odolnosť" konštrukcie.Viď pristátie Su-27 v Bratislave "na brucho",po kontróle sprievodným perzonálom odletel na druhý deň vlastnými silami(možno letel na dôkladnejšiu kontrolu ale "po vlastných").
Je to jednoznačná systémová chyba letovej prevádzky LL.
-pomalé odstránenie zamotaných lán a paralelne záložný plán pristátia na pevninu.
-mohol sa potom aspoň pokusiť pristáť na to prvé lano
Takto ich to ponaučenie stálo 50 mega(alebo koľko)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)