lasib napsal:Viete tu niekdo uviesť/odhadnúť aký široký priestor je možné vytvoriť vpredu v T-64/T-72 pre tú kapsulua pre 3 osoby vedľa seba ?
No na papieri môžeš vytvoriť aký chceš, ako sa hovorí papier znesie všetko
Ale musiš ubrať dvojnásobnú šírku pásov, dať karusel a tankové delo medzi chrbát posádky a motor, ochrániť posadku - budu tam ako skrčené škrečky ?
Rozměry (zaokrouhleno)
Délka korby - 6,4m
Maximální šířka - 3,4m
Výška po věž - 1,5m
Světlost - 0,4m
Návrh UA úpravyT-64 T-Rex
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Ak by si si počítal cez ramena aspoň 75cm(dosť natesno pre zimné oblečenie) tak potrebuješ minimálne 225cm vnútorného priestoru.
Pri pohodlnejšom sedení 3y80cm=240cm vnútorného priestoru.
Alebo zamestnať ako tankistov ujgurov.(ale oni vyzerajú tiež ramenatí,len sú nižší)
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
Dle mne se tři členi osádky vedle sebe do T-64 vejdou.
Na levo od řidiče je přístrojová deska a u ní 4x baterie. takže na levo od řidiče je místo velikosti baterie 180 Ah na délku.
Na pravo je vnitřní schránková nádrž + řazení a prostředky ovládání proti ZHN a otočné ovládání poklopu, vše stejné velikosti jako na levé straně.
Takže při troše dobré vůle se tam vedle sebe nasoukají, ale lést tam budou muset jen jedním poklopem, další dva poklopy se tam nevejdou. Kapsle nebude ale bůh ví jak pancéřovaná a budou tam nasoukaní jako sardinky.
Ty věci jako přístrojová deska , baterie, prostředky ZHN, vnitřní přední nádrž budou muset dát někam jinam , ale kam? Asi do otočné věže místo střelce a velitele.
Navíc nepůjde zvětšit pancéř na stranách kapsle , jen navěšením přídavného před vedle pasů . A tloušťka přídavného pancéře vpředu nebude také žádná sláva vzhledem k nosnosti podvozku vpředu. Stačí si jen porovnat jaký prostor má před osádkou na pancéř Armata a jaký T-64, T-64 má o dobrý 3/4 až 1m menší. Z čehož usuzuji, že přední pancéř Armaty je opravdu co se do síly týká nevídaný.
Dle mne tak zásadní přestavba s omezením staré korby je totální zbytečnost a hovadina. Prostě vyhozené peníze. Jako protivník Armaty je to míněno jako vtip
Upravil 1stCLJan (19.01.2017 11:26:18)
...
Ty věci jako přístrojová deska , baterie, prostředky ZHN, vnitřní přední nádrž budou muset dát někam jinam , ale kam? Asi do otočné věže místo střelce a velitele....
... a si by to bolo pre posadku tanku v kapsule ako rakva pred krematóriom, len s oveľa menšou možnosťou úniku
Pri porovnaní fotiek T-14 a T-72 mi vychádza, že samotný trup Armaty v mieste poklopov je len o cca 15-20 cm širší, ako u T-72 - a ten je tuším široký okolo 1,6 metra.
Pri porovnaní fotiek T-14 a T-72 mi vychádza, že samotný trup Armaty v mieste poklopov je len o cca 15-20 cm širší, ako u T-72 - a ten je tuším široký okolo 1,6 metra.
1,6m vnútornej šírky alebo zvonka?
Pokud se už nic zásadního nezmění, pokračujeme tady: www.aktualnikonflikty.cz
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)
já bych to úplně otočila. Osádka by seděla úplně vzadu, před nimi věž a motor vpředu...
Ale nevím, jak by vyšlo např. vyvážení..
Tam je problém s hnacím kolesom, ktoré je výhodnejšie mať vzadu, ako vpredu. Na palbe to bolo rozoberané.
Memento Mori
Pri porovnaní fotiek T-14 a T-72 mi vychádza, že samotný trup Armaty v mieste poklopov je len o cca 15-20 cm širší, ako u T-72 - a ten je tuším široký okolo 1,6 metra.
15-20 cm na boční pancéř je pro zesílení dostačující a u T-64 budou chybět. T-64 má boční pancéř korby cca 2,5 cm Armata tedy může mít boční pancéř korby třeba i 10 cm , což je síla kterou žádný tank na boku korby nemá, ale v případě Armaty bych tuto sílu viděl jen v místě kapsle aby kapsle odolala dělům ráže okolo 30 cm což normální tank neodolá.
Ale právě ty věci co musí odstranit vedle řidiče T-64 aby se tam vešli střelec s velitelem nemají kam dát. a přední část je nedostatečně dlouhá pro nové pancéřování. Armata je podstatně delší , takže ty věci jako vnitřní nádrže ,Baterie atd jsou umístěny ´mezi motorem a věží, kdežto u T.64 se tam kvůli omezené délce nevejdou a když nebudou chtít omezit dojezd a výbavu , tak to umístí ven napospas ostřelování z velkorážních kulometů.
To je ten problém. T-64 nemá rozměry na to aby se z něj dělala koncepce Armaty , bohužel chochlové a někteří další to nechápou.
Upravil 1stCLJan (19.01.2017 13:46:29)
woxia - Podľa mňa dosť zle.
Predok musí byť dobre opancierovaný, pretože je to proste predná časť, najviac vystavená nepriateľskej paľbe.
K tomu relatívne ťažký motor.
Zadok (a tiež boky) musia byť tiež náležite opancierované, pretože chránia vzadu umiestnený najcitlivejší prvok tanku - posádku.
Takže hmotnosť pancierovej ochrany u takejto koncepcie výrazne narastie, kým pri posádke vpredu musí byť pancierovaná len predná časť, pri posádke vzadu musí mať porovnateľný pancier aj predná aj zadná časť tanku.
Je to samozrejme zjednodušenie. Ale stačí si nakresliť schemu tanku, predpokladané ostreľovanie tanku a stanoviť dôležitosť/citlivosť jednotlivých prvkov v ňom a bude zrejmé, ako - akým pancierom musí byť tá-ktorá časť tanku chránená.
Pritom pri "posádke vzadu" je pancierovanie ešte ten "menší problém", posádka bude kompletne odkázaná na elektronické pozorovacie prístroje - kamery, to orientáciu v priestore bojiska rozhodne neuľahčí (je overené z testov, že "priamy pohľad" je pre orientáciu výrazne presnejší, než pohlad cez monitor).
1stCLJan - prienajmenšom by museli predlžiť korbu aspoň o jeden pár kolies. Lenže podvozková časť T-64 je proste zastaralá, nemá perspektívu zlepšenia parametrov - to konštatovali ešte sovieti niekedy začiatkom 70. rokov. Preto tiež bol zavedený T-72 a vyvinutý T-80. Predlžením korby by sa zrejme parametre podvozku nezlepšili, skôr naopak.